Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.474.734.281.99
Średnio4.664.834.562.15
Najdrożej4.894.894.792.29

Suzuki SX4 Cross: Kenwood lepszy od fabrycznej nawigacji?

8 gru 14 22:20
Udostępnij
0
Skomentuj

Rzadko kiedy oficjalny importer rezygnuje z fabrycznego sprzętu i na własną rękę instaluje coś innego. W Suzuki SX4 Cross zamiast fabrycznej nawigacji dostępny jest zestaw Kenwooda. Sprawdziliśmy co potrafi.

Fabryczne radio z nawigacją to nie jest najlepsza opcja? W Suzuki podjęli świetną decyzję. Zamiast proponować przeciętne radio z równie przeciętną nawigacją, oferują coś zupełnie innego w Polsce. Zaawansowaną markową stację multimedialną Kenwood z nawigacją Garmina: w Suzuki SX4 Cross w droższym wariancie wyposażenia Premium Plus.

Ingerencja importera ograniczyła się do wymiany radia. Pozostawiono natomiast fabryczne głośniki: w SX4 Cross jest to zestaw 6 przetworników – 4 z przodu oraz pary w tylnych drzwiach. Do nagłośnienia kabiny w sam raz. Wprawdzie nie wiemy jaką moc miała końcówka mocy w radiu Suzuki, to niemniej głośniki dobrze współpracują ze wzmacniaczem wbudowanym w Kenwooda. Końcówka mocy 4x 50W w zupełności wystarczy większości nabywcom Suzuki. Wątpię, by większość nabywców nowego SX4 myślała o wymianie głośników a tym bardziej dołożeniu wzmacniacza. Chyba, że w planach jest inwestycja w subwoofer.

Na jaką jakość dźwięku można liczyć w Suzuki? Na zaskakująco dobrą. Celowo używam określenia zaskakującą. Japończycy nie słynęli bowiem z inwestycji w dobre nagłośnienie. Ważne, by cokolwiek nagłośniło kabinę? W przypadku SX4 można liczyć na dobre, zrównoważone brzmienie. Nic nie wybija się ponad miarę. Innymi słowy: nie trzeba zbyt często sięgać do korekcji dźwięku, by zniwelować niedostatki sprzętu lub nagrania. Tony wysokie nie są zbyt agresywne, więc nie zamęczą uszu w długiej podróży. Co ważne: nie są jednostajne. A to przekłada się na wrażenie, że w SX4 jest namiastka radości z muzycznych niuansów. Podobnie jest w przypadku tonów średnich. Słuchając świetnie nagranych płyt z wokalnymi popisami w kabinie będzie miło i przyjemnie. Bez większych obaw można wykorzystać np. płyty popularnych artystów jazzowych o ujmujących głosach (z Michaelem Bubble czy Dianą Krall na czele). Na pewno nie będzie to katowanie słuchu. Także na tony niskie większość użytkowników nie będzie szczególnie narzekać. Choć kick bas z drzwi Suzuki nie jest zbyt mocny, to jednak tyle ile otrzymujemy jest satysfakcjonujące. I to tym bardziej, że spasowanie drzwi i elementów w SX4 jest na takim poziomie, że nawet po wzmocnieniu basu przy użyciu korekcji, nic nie zatrzeszczy ani nie rezonuje. Przynajmniej w drzwiach. W testowym egzemplarzu regularny hałas docierał z okolic centralnego miejsca na wierzchu deski rozdzielczej? Niedopatrzenie Suzuki czy feler konkretnego egzemplarza?

Nawigacja Garmin w radiu Kenwood DNX4230BT Nawigacja Garmin w radiu Kenwood DNX4230BT Foto: Tomasz Okurowski / Auto Świat

Wbudowana stacja multimedialna zawiera firmową nawigację Garmina. Niczym szczególnym nie zaskakuje. Szczególnie każdego kto miał już do czynienia z przenośnymi zestawami nawigacyjnymi Garmina. Dobrze znane menu, sposób programowania, wyznaczanie trasy. Łatwo się przyzwyczaić. Zestaw w Suzuki zawiera przydatną funkcjonalność. Możliwość połączenia z telefonem i skorzystania z jego transmisji danych. A to oznacza dostęp do informacji o korkach i innych utrudnieniach na drodze. I to w trybie online - poprzez podłączony smartfon z aplikacją Smartphone Link. O ile oczywiście posiadamy aktywną subskrypcję. Wbudowane TMC nie jest niestety alternatywą. W testowym egzemplarzu licencja na TMC obejmowała jedynie bezpłatne systemy nadawania co oznacza, że w Polsce nie można skorzystać z rodzimych rozwiązań.

Prowadzenie bez szczególnych niespodzianek. Garmin nawet nie próbował na siłę ominąć utrudnień na drodze. Niemniej wszędzie tam gdzie poruszaliśmy się z nawigacją prowadził dość przewidywalnie. Zwykle wyznaczał trasę głównymi drogami. A to oznacza większe ryzyko wpadnięcia w korek. Nie ma jednak tego złego co by na dobre nie wyszło. Mimo wszystko ruch na głównych arteriach jest bardziej płynny od zatłoczonych skrótów. Szczególnie dotyczy to sytuacji gdy nawigacja wyznacza objazd drogą znacznie niższej kategorii z której potem trudno włączyć się z powrotem do głównej arterii. Niemniej Garmin potrafi niekiedy zaskoczyć i prowadzi dziurawymi drogami gorszych kategorii tylko dlatego, że można realnie zaoszczędzić na czasie podróży. Warto mieć to na uwadze planując podróż w nieznane miejsca.

Kenwood świetnie sprawdza się w roli odtwarzacza muzyki. Bardzo sprawnie radził sobie z rozpoznaniem zawartości różnych pamięci pen drive USB jakich użyto w teście. Niezależnie od tego czy był to model 4 GB, 8 GB czy 16 GB odtwarzanie muzyki rozpoczynało się dość szybko. A na możliwość przeglądania zawartości folderów nie trzeba było długo czekać.

Kenwood dobrze współpracuje z pamięcią USB. Także tej o większej pojemości. Kenwood dobrze współpracuje z pamięcią USB. Także tej o większej pojemości. Foto: Tomasz Okurowski / Auto Świat

Pod względem wygody użytkowania Kenwood zainstalowany w Suzuki jest dobrym wyborem. Czasy, gdy firma słynęła z koszmarnych i kompletnie nie intuicyjnych rozwiązań na szczęście przeszły do historii. Konkurencja (szczególnie chińska) ma co naśladować. Trudno mieć większe zastrzeżenia. Jest jednak wyjątek. Wygoda dostępu do regulacji dźwięku to pięta achillesowa niemal wszystkich stacji multimedialnych. Kenwood nie jest wyjątkiem. Niestety.

Kenwood w Suzuki mile zaskakuje pod względem jakości pracy odbiornika radiowego. Wbrew pozorom we współczesnych samochodach dobra jakość odbioru tunera wcale nie jest taka oczywista. Zwykle zmiana radia firmowego na sprzęt innej marki kończy się problemami z dobrą jakością pracy radia analogowego. W przypadku Suzuki nie było większych problemów z wyszukiwaniem rozgłośni jak i utrzymaniem dobrego odbioru w trasie: z dala od nadajników.

Czy warto?

Stacja multimedialna Kenwood DNX4230BT to dobre rozwiązanie. Zważywszy nie tylko na dobrą jakość dźwięku oraz całkiem wygodną obsługę. Także pod względem jakości wykonania to dobra propozycja. Nie sposób również przecenić możliwości internetowych (radio Aha, usługa Garmin), dzięki czemu przy stosunkowo niedużych nakładach finansowych łatwo zmienić Suzuki SX4 Cross w samochód „connected”.

To nam się podoba

Dobra jakość dźwięku

Wygodna obsługa radioodtwarzacza

Sterowanie przy użyciu pilota w kierownicy

Wysoka jakość wykonania. Świetne dopasowanie do wnęki

Do obsługi nawigacji łatwo się przekonać

Możliwość podłączenia do internetu

Dostęp do internetowych stacji radiowych

Gniazdo USB ukryte w schowku pasażera: pen drive nie wystaje z panelu radia

Dobra współpraca z telefonami z Android oraz Windows Phone

Dostęp do radia internetowego Aha

To nam się nie podoba

Przeciętna jakość grafiki map

Problemy z dźwiękiem (brak komend głosowych w nawigacji)

Radio multimedialne dostępne tylko w droższej wersji wyposażenia

Brak bezpłatnych aktualizacji map

Brak licencji TMC dla polskiego regionu

Poleć
Udostępnij
0
gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 45/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. elektryczna ofensywa BMW; Citroen C4 Cactus po liftingu; porównanie kompaktowych kombi z dieslami; test Kii Stinger; wielki test żarówek; porady jak uzywać świateł; Mazda 6 z drugiej ręki; używane minivany za 35-40 tys. zł.
Czy Suzuki dobrze zrobiło rezygnując z fabrycznego radia i dopasowując sprzęt marki Kenwood?
Tak

80 %

Nie

20 %

Tak
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Tomasz Okurowski / Auto Świat

W stację Kenwood DNX-4230BT wbudowano nawigację Garmina

Wbudowana stacja multimedialna zawiera firmową nawigację Garmina. Niczym szczególnym nie zaskakuje. Szczególnie każdego kto miał już do czynienia z przenośnymi zestawami nawigacyjnymi Garmina. Dobrze znane menu, sposób programowania, wyznaczanie trasy. Łatwo się przyzwyczaić

Suzuki SX4 Cross: Kenwood lepszy od fabrycznej nawigacji? (slajd 1 z 7)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Tomasz Okurowski / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Tomasz Okurowski / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Tomasz Okurowski / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Tomasz Okurowski / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Tomasz Okurowski / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Tomasz Okurowski / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego