CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.094.243.931.60
Średnio4.314.534.131.75
Najdrożej4.574.664.472.21

Suzuki SX4 Cross: Kenwood lepszy od fabrycznej nawigacji?

8 gru 14 22:20
Udostępnij
0
Skomentuj

Rzadko kiedy oficjalny importer rezygnuje z fabrycznego sprzętu i na własną rękę instaluje coś innego. W Suzuki SX4 Cross zamiast fabrycznej nawigacji dostępny jest zestaw Kenwooda. Sprawdziliśmy co potrafi.

Fabryczne radio z nawigacją to nie jest najlepsza opcja? W Suzuki podjęli świetną decyzję. Zamiast proponować przeciętne radio z równie przeciętną nawigacją, oferują coś zupełnie innego w Polsce. Zaawansowaną markową stację multimedialną Kenwood z nawigacją Garmina: w Suzuki SX4 Cross w droższym wariancie wyposażenia Premium Plus.

Ingerencja importera ograniczyła się do wymiany radia. Pozostawiono natomiast fabryczne głośniki: w SX4 Cross jest to zestaw 6 przetworników – 4 z przodu oraz pary w tylnych drzwiach. Do nagłośnienia kabiny w sam raz. Wprawdzie nie wiemy jaką moc miała końcówka mocy w radiu Suzuki, to niemniej głośniki dobrze współpracują ze wzmacniaczem wbudowanym w Kenwooda. Końcówka mocy 4x 50W w zupełności wystarczy większości nabywcom Suzuki. Wątpię, by większość nabywców nowego SX4 myślała o wymianie głośników a tym bardziej dołożeniu wzmacniacza. Chyba, że w planach jest inwestycja w subwoofer.

Na jaką jakość dźwięku można liczyć w Suzuki? Na zaskakująco dobrą. Celowo używam określenia zaskakującą. Japończycy nie słynęli bowiem z inwestycji w dobre nagłośnienie. Ważne, by cokolwiek nagłośniło kabinę? W przypadku SX4 można liczyć na dobre, zrównoważone brzmienie. Nic nie wybija się ponad miarę. Innymi słowy: nie trzeba zbyt często sięgać do korekcji dźwięku, by zniwelować niedostatki sprzętu lub nagrania. Tony wysokie nie są zbyt agresywne, więc nie zamęczą uszu w długiej podróży. Co ważne: nie są jednostajne. A to przekłada się na wrażenie, że w SX4 jest namiastka radości z muzycznych niuansów. Podobnie jest w przypadku tonów średnich. Słuchając świetnie nagranych płyt z wokalnymi popisami w kabinie będzie miło i przyjemnie. Bez większych obaw można wykorzystać np. płyty popularnych artystów jazzowych o ujmujących głosach (z Michaelem Bubble czy Dianą Krall na czele). Na pewno nie będzie to katowanie słuchu. Także na tony niskie większość użytkowników nie będzie szczególnie narzekać. Choć kick bas z drzwi Suzuki nie jest zbyt mocny, to jednak tyle ile otrzymujemy jest satysfakcjonujące. I to tym bardziej, że spasowanie drzwi i elementów w SX4 jest na takim poziomie, że nawet po wzmocnieniu basu przy użyciu korekcji, nic nie zatrzeszczy ani nie rezonuje. Przynajmniej w drzwiach. W testowym egzemplarzu regularny hałas docierał z okolic centralnego miejsca na wierzchu deski rozdzielczej? Niedopatrzenie Suzuki czy feler konkretnego egzemplarza?

Nawigacja Garmin w radiu Kenwood DNX4230BT Nawigacja Garmin w radiu Kenwood DNX4230BT Foto: Tomasz Okurowski / Auto Świat

Wbudowana stacja multimedialna zawiera firmową nawigację Garmina. Niczym szczególnym nie zaskakuje. Szczególnie każdego kto miał już do czynienia z przenośnymi zestawami nawigacyjnymi Garmina. Dobrze znane menu, sposób programowania, wyznaczanie trasy. Łatwo się przyzwyczaić. Zestaw w Suzuki zawiera przydatną funkcjonalność. Możliwość połączenia z telefonem i skorzystania z jego transmisji danych. A to oznacza dostęp do informacji o korkach i innych utrudnieniach na drodze. I to w trybie online - poprzez podłączony smartfon z aplikacją Smartphone Link. O ile oczywiście posiadamy aktywną subskrypcję. Wbudowane TMC nie jest niestety alternatywą. W testowym egzemplarzu licencja na TMC obejmowała jedynie bezpłatne systemy nadawania co oznacza, że w Polsce nie można skorzystać z rodzimych rozwiązań.

Prowadzenie bez szczególnych niespodzianek. Garmin nawet nie próbował na siłę ominąć utrudnień na drodze. Niemniej wszędzie tam gdzie poruszaliśmy się z nawigacją prowadził dość przewidywalnie. Zwykle wyznaczał trasę głównymi drogami. A to oznacza większe ryzyko wpadnięcia w korek. Nie ma jednak tego złego co by na dobre nie wyszło. Mimo wszystko ruch na głównych arteriach jest bardziej płynny od zatłoczonych skrótów. Szczególnie dotyczy to sytuacji gdy nawigacja wyznacza objazd drogą znacznie niższej kategorii z której potem trudno włączyć się z powrotem do głównej arterii. Niemniej Garmin potrafi niekiedy zaskoczyć i prowadzi dziurawymi drogami gorszych kategorii tylko dlatego, że można realnie zaoszczędzić na czasie podróży. Warto mieć to na uwadze planując podróż w nieznane miejsca.

Kenwood świetnie sprawdza się w roli odtwarzacza muzyki. Bardzo sprawnie radził sobie z rozpoznaniem zawartości różnych pamięci pen drive USB jakich użyto w teście. Niezależnie od tego czy był to model 4 GB, 8 GB czy 16 GB odtwarzanie muzyki rozpoczynało się dość szybko. A na możliwość przeglądania zawartości folderów nie trzeba było długo czekać.

Kenwood dobrze współpracuje z pamięcią USB. Także tej o większej pojemości. Kenwood dobrze współpracuje z pamięcią USB. Także tej o większej pojemości. Foto: Tomasz Okurowski / Auto Świat

Pod względem wygody użytkowania Kenwood zainstalowany w Suzuki jest dobrym wyborem. Czasy, gdy firma słynęła z koszmarnych i kompletnie nie intuicyjnych rozwiązań na szczęście przeszły do historii. Konkurencja (szczególnie chińska) ma co naśladować. Trudno mieć większe zastrzeżenia. Jest jednak wyjątek. Wygoda dostępu do regulacji dźwięku to pięta achillesowa niemal wszystkich stacji multimedialnych. Kenwood nie jest wyjątkiem. Niestety.

Kenwood w Suzuki mile zaskakuje pod względem jakości pracy odbiornika radiowego. Wbrew pozorom we współczesnych samochodach dobra jakość odbioru tunera wcale nie jest taka oczywista. Zwykle zmiana radia firmowego na sprzęt innej marki kończy się problemami z dobrą jakością pracy radia analogowego. W przypadku Suzuki nie było większych problemów z wyszukiwaniem rozgłośni jak i utrzymaniem dobrego odbioru w trasie: z dala od nadajników.

Czy warto?

Stacja multimedialna Kenwood DNX4230BT to dobre rozwiązanie. Zważywszy nie tylko na dobrą jakość dźwięku oraz całkiem wygodną obsługę. Także pod względem jakości wykonania to dobra propozycja. Nie sposób również przecenić możliwości internetowych (radio Aha, usługa Garmin), dzięki czemu przy stosunkowo niedużych nakładach finansowych łatwo zmienić Suzuki SX4 Cross w samochód „connected”.

To nam się podoba

Dobra jakość dźwięku

Wygodna obsługa radioodtwarzacza

Sterowanie przy użyciu pilota w kierownicy

Wysoka jakość wykonania. Świetne dopasowanie do wnęki

Do obsługi nawigacji łatwo się przekonać

Możliwość podłączenia do internetu

Dostęp do internetowych stacji radiowych

Gniazdo USB ukryte w schowku pasażera: pen drive nie wystaje z panelu radia

Dobra współpraca z telefonami z Android oraz Windows Phone

Dostęp do radia internetowego Aha

To nam się nie podoba

Przeciętna jakość grafiki map

Problemy z dźwiękiem (brak komend głosowych w nawigacji)

Radio multimedialne dostępne tylko w droższej wersji wyposażenia

Brak bezpłatnych aktualizacji map

Brak licencji TMC dla polskiego regionu

Poleć
Udostępnij
0
gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Prawdziwym bohaterem dzisiejszego wydania jest niewątpliwie nowe Audi A8. To niezwykle luksusowa limuzyna klasy premium. Warto również zwrócić uwagę na pierwszy test nowego Volvo XC60 oraz debiut Opla Insignii w naszym porównaniu z rywalami w klasie. Zarówno Volvo, jak i Opel bardzo dobrze wypadają w naszych sprawdzianach. Insignii udało się pokonać niewątpliwą liderkę segmentu, która jest u nas Skoda Superb. W naszym cyklu o silnikach poszczególnych marek wzięliśmy pod lupę koreańskich producentów: Kie i Hyundaia. Które wersje są trwałe i niezawodne?
Czy Suzuki dobrze zrobiło rezygnując z fabrycznego radia i dopasowując sprzęt marki Kenwood?
Tak

80 %

Nie

20 %

Tak
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~Błażej Użytkownik anonimowy
~Błażej :
No photo ~Błażej Użytkownik anonimowy
Porównanie Kenwood z jakimś chińskim badziewiem jest trochę nie na miejscu, bo porównana została tylko cena. A te radio które jest w Suzuki nie kosztuje 6000zł tylko ok.3000zł. 6000zł trzeba zapłacić za najwyższy model. A po za tym Kenwood kładzie na łopatki chińskiego konkurenta, ciekawwe czy u chińskiego konkureta znajdzień ustawianie opóźnień czasów czyli DTA, zwrotnice , ściągany panel, aktualizacje map oraz softu.

Jak dla mnie to nie było porównanie tylko reklama jakiegoś chińskiego badziewia
22 gru 14 15:10 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~bkl Użytkownik anonimowy
~bkl :
No photo ~bkl Użytkownik anonimowy
Samochody bez rączki nad drzwiami od strony kierowcy, to pomyłka, a SX4 jej nie ma, choć wgłębienie jest. Ten sam błąd jest w Fordzie Focusie.
22 gru 14 20:10 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Andrzej Użytkownik anonimowy
~Andrzej :
No photo ~Andrzej Użytkownik anonimowy
to ma byc recenzja sprzętu multimedialnego? Ogólniki i wrażenia, brak konkretów. Trochę żenujące. 1. Nawigacja "prowadzi głównymi - to ryzyko wpadnięcia w korek, albo bocznymi - to zatloczone" O co Wam chodzi? Jest opcja wyboru trasy szybkiej, ekonomicznej, najkrótszej - czy nie ma? to jest konkret a nie Wasze pitu pitu. 2. Działa online info o korkach czy nie? wiec po co obawy o wpadnięcie w korek? 3. Piszecie" ...odtwarzanie muzyki rozpoczynało się dość szybko. A na możliwość przeglądania zawartości folderów nie trzeba było długo czekać...." - dość szybko i nie trzeba dugo czekać!!! Serio? to ma byc recenzja - ile sekund przy danej wielkości kości pamięci o okreslonej szybkości dostępu. ITD ITP. Żenada
12 lip 09:24
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Bogdan Użytkownik anonimowy
~Bogdan :
No photo ~Bogdan Użytkownik anonimowy
szkoda tylko że przyciski na kierownicy nie działają jak trzeba, zwłaszcza te od telefonu po trzech tygodniach walki serwis zaczyna tlumaczyć, że radio nie jest fabryczne i tak będzie działać. To po co wybrali takie które nie jest zgodne.
13 kwi 15 10:29 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~e-china Użytkownik anonimowy
~e-china :
No photo ~e-china Użytkownik anonimowy
Kenwood jest drogi 6000zł wersja z androidem sa tańsze za 1499zł wersja z androidem 7cali
16 gru 14 18:30
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Robert Użytkownik anonimowy
~Robert :
No photo ~Robert Użytkownik anonimowy
Nawigacja Kenwooda to porażka , używam tego od miesiąca i niestety ,często się przycina , zwalnia i miałem już kilka razy problem z książką telefoniczną , polecam przyjrzeć się temu bliżej przed zakupem...
15 gru 14 14:05
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Swift Użytkownik anonimowy
~Swift :
No photo ~Swift Użytkownik anonimowy
Witam. Fajny artykuł. Chciałabym zauważyć, iż takie rozwiązanie nie występuje jedynie w SX Cross ale również w Swifcie. Nawigacja działa bez problemu, radio też a najfajniejsze jest wykonywanie połączeń telefonicznych. Dane z telefonu wyświetlają się na monitorze i odbieranie rozmów jest po prostu świetne. Nie potrzeba systemu głośnomówiącego. Mało tego, można ekran podzielić na dwie części i kierowca widzi trasę korzystając z nawigacji a pasażer ogląda film. Nie ma żadnego problemu z dźwiękiem a w nawigacji są komendy głosowe. Dzięki temu auto prowadzi się bardzo przyjemnie.
Pozdrawiam
9 gru 14 15:11
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Tomasz Okurowski / Auto Świat

W stację Kenwood DNX-4230BT wbudowano nawigację Garmina

Wbudowana stacja multimedialna zawiera firmową nawigację Garmina. Niczym szczególnym nie zaskakuje. Szczególnie każdego kto miał już do czynienia z przenośnymi zestawami nawigacyjnymi Garmina. Dobrze znane menu, sposób programowania, wyznaczanie trasy. Łatwo się przyzwyczaić

Suzuki SX4 Cross: Kenwood lepszy od fabrycznej nawigacji? (slajd 1 z 7)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Tomasz Okurowski / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Tomasz Okurowski / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Tomasz Okurowski / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Tomasz Okurowski / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Tomasz Okurowski / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Tomasz Okurowski / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego