Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.354.494.281.99
Średnio4.684.824.552.14
Najdrożej4.925.084.792.29

Alpine PWE-S8. Płaski subwoofer, czyli pomysł na niskie tony

25 paź, 16:17
Udostępnij
0
Skomentuj
Alpine PWE-S8 pod podłogą Alpine PWE-S8 pod podłogą Foto: Tomasz Okurowski / Auto Świat Connected Car

Głośnik niskotonowy w samochodzie zwykle kojarzy się z ogromną skrzynią zajmującą dużo miejsca w bagażniku. Można jednak skorzystać ze znacznie mniejszego urządzenia, które łatwo zmieści się pod fotelem lub pod podłogą w bagażniku. Sprawdziliśmy taki sprzęt: Alpine PWE-S8

Dobry subwoofer to duży subwoofer. Cóż, im większy głośnik tym łatwiej o mocne i dosadne brzmienie. Niestety w wielu samochodach duży głośnik w masywnej skrzyni zajmuje zbyt wiele miejsca. Czasem trudno nawet zmieścić dobrą skrzynkę w bagażniku. Stąd zaczęła się moda na małe, kompaktowe urządzenia z własnym wzmacniaczem, czyli aktywne subwoofery. Łatwo je wcisnąć pod fotel lub do podwójnej podłogi bagażnika. Ale ich montaż nie jest taki prosty jak mogłoby się wydawać.

Aby w pełni wykorzystać możliwości urządzenia trzeba przygotować odpowiednią instalację. Innymi słowy potrzebne jest bezpośrednie połączenie z akumulatorem co wymaga poprowadzenia przewodu przez przegrodę czołową oraz zastosowania dopasowanego bezpiecznika w oprawce. Przyda się także przewód masowy (najlepiej przykręcany do karoserii) oraz kable sygnałowe do połączenia subwoofera z radiem samochodowym. Na tym nie koniec. Trzeba jeszcze poprowadzić przewód tzw remote (aby subwoofer włączał się razem z radiem i automatycznie wyłączał na koniec pracy) oraz kolejny do przewodowego pilota kontroli głośności. W sumie instalacja aktywnego subwoofera niczym szczególnym nie różni się od podłączania osobnego wzmacniacza.

Subwoofer aktywny Alpine PWE-S8 Subwoofer aktywny Alpine PWE-S8 Foto: Alpine / Alpine

Pozostaje jeszcze wybrać miejsce instalacji. Testowy Alpine PWE-S8 sprawdziliśmy pod fotelem jak i pod podłogą bagażnika. Ta druga lokalizacja okazała się najlepsza pod względem funkcjonalności (nie ogranicza przestrzeni w bagażniku oraz miejsca na stopy dla pasażera z tyłu). Niestety w przypadku kombi klasy średniej nie sprawdziła się pod względem akustycznym. Tony niskie było ledwo wyczuwalne. Pod tym względem w małym samochodzie klasy miejskiej było znacznie lepiej. W małej kabinie łatwiej było usłyszeć subwoofer schowany za oparciem kanapy.

Decydując się na mały subwoofer trzeba liczyć się z pewnymi ograniczeniami. Głośnik nie jest w stanie zapewnić takiego efektu głębokiego basu jak w przypadku tradycyjnej skrzyni. Im bardziej będziemy podkręcali głośność i czułość urządzenia tym bardziej narażamy się na groźne zniekształcenia, które nie tylko popsują przyjemność słuchania muzyki ale również mogą przyczynić się do uszkodzenia subwoofera. Stąd warto przed zakupem posłuchać pracy głośnika i jeśli to możliwe przymierzyć w swoim samochodzie. Im auto będzie mniejsze tym głośnik będzie miał większy sens.

Poleć
Udostępnij
0
gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 45/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. elektryczna ofensywa BMW; Citroen C4 Cactus po liftingu; porównanie kompaktowych kombi z dieslami; test Kii Stinger; wielki test żarówek; porady jak uzywać świateł; Mazda 6 z drugiej ręki; używane minivany za 35-40 tys. zł.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej