CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.254.424.051.95
Średnio4.554.694.312.10
Najdrożej4.784.954.592.34

Jabra Tour: podręczny Bluetooth

29 kwi 13 10:16
Udostępnij
0
Skomentuj

Przenośny zestaw głośnomówiący Bluetooth, który łatwo przenosić z samochodu do samochodu: wygodniejsza niż słuchawka i zwykle tańszy od tradycyjnego zestawu montowanego na stałe. Testujemy jedną z najświeższych nowości: Jabra Tour.

Oto jedno z najbardziej ulubionych urządzeń zarządców flot: podręczny zestaw głośnomówiący Bluetooth, który łatwo przenosić z samochodu do samochodu. I wygodniejszy od tradycyjnych słuchawek. Do redakcyjnego testu trafił jeden z najnowszych zestawów głośnomówiących: Jabra Tour.

Zestaw na osłonęPrzenośny zestaw głośnomówiący Jabra Tour to nic innego jak niewielki głośnik ze wzmacniaczem i modułem łączności bezprzewodowej. Wyposażony w charakterystyczny metalowy klips mocuje się w jednym miejscu: na osłonie przeciwsłonecznej. Jest zatem łatwo dostępny. Ponadto blisko głowy kierowcy, więc dobrze słychać rozmówcę. Rozmówca również dobrze nas słyszy, gdyż wbudowany mikrofon znajduje się znacznie bliżej kierowcy niż np. w niedrogich radiach samochodowych. Tyle teorii. A jak w praktyce?

Jakość wykonania: porządnieJabra Tour nie jest tanim zestawem: kosztuje ponad 200 zł, więc można oczekiwać wyższej jakości wykonania. I trzeba przyznać, że duńska marka stanęła na wysokości zadania. Obudowę wykonano z dobrego jakościowo tworzywa sztucznego. Klips mocujący to wygięty metal, który bardzo dobrze przylega do sprzętu. Z mocowaniem do osłony przeciwsłonecznej nie powinno być zatem problemów. Jabra Tour trzyma się dość mocno, więc nie zsuwa się z osłony. Dzięki większej powierzchni klipsu, nie ma ryzyka trwałych wgnieceń na osłonie przeciwsłonecznej. Przycisk do obierania połączeń jest podświetlony gdy dzwoni telefon, więc łatwo obsługiwać sprzęt w nocy. Niestety przyciski głośności nie zostały podświetlone, więc trzeba ich szukać po omacku.

Współpraca z telefonamiJabra bez problemu łączy się z telefonami różnych firm i różnych klas. Z żadnym z testowych telefonów nie mieliśmy problemów podczas parowania. Wykorzystaliśmy nowsze modele takie jak LG Swift L7, Nokia Lumia 820, Sony Xperia Z a także starsze jak Nokia E66 i Sony Ericsson Xperia Arc. Co ważne urządzenie dostosowano do szybszego parowania bez potrzeby wpisywania kodu, co ułatwia procedurę pierwszego łączenia. Niestety trzeba ją powtarzać: w przypadku aktualizacji oprogramowania. Wystarczy wgrać aktualizację lub nowy pakiet językowy, by parowanie z telefonem trzeba było przeprowadzić na nowo.

Jabra mówi po polskuDo testu trafiła do nas wersja jeszcze z angielskim oprogramowaniem. To była dobra okazja by przekonać się, czy aktualizacja do polskiej wersji jest trudna. Na szczęście: cały proces aktualizacji jest na tyle prosty, że każdy poradzi sobie bez dodatkowej pomocy. Wystarczy tylko pobrać plik z polskim językiem ze strony producenta i uruchomić na domowym komputerze, do którego trzeba podłączyć zestaw głośnomówiący (poprzez kabel USB). Aktualizacja przebiega automatycznie i dość szybko. Wystarczy kilka minut.

Polski przewodnik głosowy ułatwia korzystanie z zestawu. Prócz instrukcji jak sparować zestaw można także usłyszeć m.in. informacje o stanie baterii (na jaki czas rozmów jeszcze starczy energii) a także odbierać lub odrzucać połączenia. Zależnie od możliwości telefonu można nawet głosowo wybrać opcję odczytywania wiadomości sms. W trakcie podróży: całkiem przydatne. Zdarza się jednak, że czasami trzeba powtarzać daną komendę, gdyż system miewał problemy z prawidłowym rozpoznaniem polecenia.

Jakość dźwiękuWbudowany głośnik szerokopasmowy z 3W wzmacniaczem wyróżnia się dobrym brzmieniem. Głos rozmówcy a także przewodnika głosowego jest czysty i mocny, więc nie ma problemów ze zrozumieniem. Nieco wyeksponowano tony średnie i przycięto tony niższe przez co nie ma efektu dudnienia i nienaturalnego pogłosu. Co ważne poziom głośności jest na tyle duży, że nigdy nie mieliśmy problemów z zagłuszaniem głośnika przez hałas w trakcie jazdy.

Oszczędzanie energiiZestaw wyposażono w czujnik ruchu, który aktywuje głośnik i automatyczne łączenie z telefonem. Wsiadając do samochodu usłyszymy zatem jak zestaw informuje o włączeniu i połączeniu z telefonem. W przypadku dłuższej bezczynności Jabra Tour samoczynnie się wyłącza, by oszczędzać energię. Wbudowany akumulator starcza na dość długi okres czasu. Przy kilku krótkich rozmowach prowadzonych codziennie baterię trzeba było doładować co najmniej po miesiącu użytkowania.

Czy warto?W sklepach internetowych sprzęt jest dostępny od ok. 215 zł. To już niemało, jakkolwiek zestaw głośnomówiący jest warty swojej ceny. Przemawia za nim świetna jakość wykonania i bardzo dobra jakość dźwięku. Co ważne, wbudowany akumulator starcza na dość długi okres pracy i czuwania, więc tym bardziej produkt jest godny polecenia. Jabra Tour nie jest jednak wolna od wad. Trudno bowiem o tryb rozmowy prywatnej (tak by bezpiecznie korzystać z telefonu podczas jazdy), by pasażerowie nie słyszeli naszego rozmówcy. To jednak problem niemal wszystkich przenośnych zestawów Bluetooth.

To nam się podoba- bardzo dobra jakość rozmów: mikrofon dobrej jakości- dobry poziom głośności- wyraźny głos rozmówcy (czysty, klarowny)- tryb multipoint: jednoczesne połączenie 2 telefonów- oszczędzanie energii zestawu i telefonu- szybkie łączenie z telefonem- jakość wykonania- przewodnik głosowy w języku polskim- automatyczne włączanie dzięki czujnikowi ruchu

To nam się nie podoba- wysoka cena- słabość wszystkich głośników Bluetooth: brak trybu rozmowy prywatnej, by nie słychać rozmówcy- brak podświetlenia przycisków głośności- czasami problemy z rozpoznaniem polecenia głosowego

Poleć
Udostępnij
0
gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 36/2017 już w sprzedaży a w nim m.in. prezentacja trzeciej generacji Porsche Cayenne; pierwsza jazda nowym VW Polo; porównanie Volvo XC60 z Audi Q5 i Mercedesem GLC; test Forda Ka+; mandaty z zagranicy; najlepsze kamerki samochodowe; Mercedes Klasy C w teście 100 tys. km; ranking kompaktowych kombi za 10 tys. zł oraz Lamborghini Aventador S.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~LEHZZvDQCsBVHGVQD Użytkownik anonimowy
~LEHZZvDQCsBVHGVQD :
No photo ~LEHZZvDQCsBVHGVQD Użytkownik anonimowy
yexmZR http://www.LnAJ7K8QSpkiStk3sLL0hQP6MO2wQ8gO.com
20 maja 08:18
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~w6XpCHDm4 Użytkownik anonimowy
~w6XpCHDm4 :
No photo ~w6XpCHDm4 Użytkownik anonimowy
Such a deep anwers! GD&RVVF
20 mar 10:26
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Świat

Jabra Tour: podręczny Bluetooth

Przycisk z lewej strony obudowy to wyłącznik zasilania. Jabra Tour ogranicza jednak zużycie energii po przerwaniu połączenia z telefonem. Dzięki czujnikowi ruchu automatycznie łączy się z komórką, gdy wsiadamy do samochodu.

Jabra Tour: podręczny Bluetooth (slajd 1 z 5)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego