Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Nawigacja z Biedronki: test Goclever

24 mar 14 15:34
Udostępnij
0
Skomentuj

Kamera z Biedronki zepsuła się po tygodniu. Nawigacja po wielu miesiącach użytkowania dalej bezawaryjnie działa. Testujemy tanią nawigację z Biedronki: Goclever Navio 5070 z dużym 5 calowym ekranem i mapą Polski. Czy nawigacja w cenie poniżej 200 zł to bubel czy porządne urządzenie?

Tania nawigacja samochodowa? Znaleźliśmy w Biedronce: Goclever 5070PL z mapą Polski. Jeszcze kilka miesięcy temu można było znaleźć w niektórych sklepach w bardzo atrakcyjnych cenach (130-160 zł). Pod względem cenowym okazja. A czy pod względem map i techniki jest to porządna nawigacja czy bubel?

Jakość wykonania? Goclever nie jest złyNa pewno nie można narzekać na jakość wykonania. Urządzenie jest dość ciężkie i wykonane z tworzywa dobrej jakości. Wszystkie części są dobrze spasowane. Producent nie żałował nawet na efektownym wykończeniu tylnej części nawigacji połyskliwym plastikiem. Choć wygląda bardzo dobrze, to w szybie odbija wszelkie refleksy świetlne co przeszkadza w słoneczne dni. Trudno również mieć zastrzeżenia do uchwytu. Przyssawka do szyby trzyma naprawdę solidnie. Przyczepione tuż obok uchwyty bardziej renomowanych firm odklejały się od szyby częściej niż Goclever.

Zastrzeżenia można mieć do wyświetlacza. Choć nie jest to błyszcząca matryca (zminimalizowano refleksy świetlne), to pod względem jakości wyświetlania jest co najwyżej przeciętna. W słoneczne dni czasami trudno cokolwiek zobaczyć mimo ustawienia jasności do maksimum. Można także narzekać na słabe odwzorowanie kolorów. Ale za to przynajmniej w nocy nie razi tak jak wiele innych nawet droższych nawigacji.

Mapa Polski: dokładna, czy też nie?Urządzenie jest dostarczane z mapą Polski (Emapa) i oprogramowaniem znanym ze starszych modeli nawigacji MIO Moov. Testowy egzemplarz w chwili zakupu zawierał mapę z 2 kwartału 2012 roku. W chwili obecnej mapa jest już dość przestarzała: brakuje m.in. odcinków autostrady A4 pomiędzy Krakowem a Rzeszowem, A1 między Toruniem a Włocławkiem czy A2 na wschód od Warszawy. Zastrzeżenia dotyczą też bazy adresowej. Nie trudno o wrażenie, że w wielu przypadkach stosowane jest uśrednianie numeracji na całym odcinku drogi, co oznacza, że lepiej śledzić numery domów niż polegać na nawigacji. W przypadku gdy na danej ulicy brakuje numeracji budynków nawigacja prowadzi do centralnego punktu na drodze. Trzeba jednak pochwalić mapę Emapy za to, że w małych miejscowościach turystycznych np. na Podhalu zadbano o numerację budynków co bardzo ułatwia znalezienie kwatery. Pod tym względem Emapa wypada nawet lepiej od faworyzowanej AutoMapy.

Na szczęście mapę można raz samodzielnie zaktualizować. I tylko raz. Potem pozostaje poszukiwanie nowych map albo zakup alternatywnej aplikacji (np. AutoMapa). Goclever świetnie się nadaje do pracy z innym oprogramowaniem niż fabryczne. Oprogramowanie wraz z mapami instaluje się na karcie pamięci (urządzenie obsługuje karty microSDHC o pojemności 8 GB). Nie jest to trudne, więc nawet początkujący powinien sobie poradzić.

Jak prowadzi nawigacja z Biedronki?Stosownie do możliwości mapy. Im starsza mapa tym mniej efektywnie. To oczywiste. Z pewnością najbardziej ryzykowna jest trasa krótka. Nawigacja prowadzi wówczas także drogami bardzo niskich kategorii. W obrębie Siedlec prowadziła nawet rampą kolejową wyłożoną przysłowiowymi „kocimi łbami”. Trasę krótką zdecydowanie odradzamy. Szczególnie podczas zimowych podróży.

W przypadku trasy szybkiej i optymalnej różnice pomiędzy nimi bywają dość kosmetyczne. Warto zatem podczas planowania trasy porównać oba warianty i wybrać najkorzystniejszy. Trasa szybka wbrew pozorom nie oznacza prowadzenia wyłącznie drogami najwyższych kategorii. Nawigacja potrafi bowiem uwzględniać dogodne skróty (zwykle więcej skrótów jest w trybie trasy optymalnej niż szybkiej). Niestety ze względu na brak informacji o korkach i natężeniu ruchu drogowego nawigacja może prowadzić drogami, które zwykle są mocno obciążone. Z Gocleverem dość łatwo utknąć w korku.

Z nawigacją w drodzeWystarczy dobrze poznać funkcje nawigacji, by przekonać się, że jest dość łatwa w obsłudze. Nawigacja efektownie prezentuje się w dużych miastach w których można zobaczyć świetne grafiki najbardziej charakterystycznych budynków. Na co dzień przydaje się dobry asystent pasa ruchu, dzięki któremu z wystarczającym wyprzedzeniem można się przygotować do właściwego manewru. Dużym ułatwieniem jest także dodatkowe okienko z uproszczonym schematem skrzyżowania na którym należy wykonać określony manewr. Prócz odległości w metrach pomocny jest również pasek, który wskazuje szacowaną odległość do skrętu.

Goclever ma też słabsze strony. Czytelność mapy pozostawia do życzenia podobnie jak widok przebiegu trasy. Nie zawsze też dobrze funkcjonowało wyszukiwanie obiektów POI wzdłuż trasy. Niekiedy trzeba było kilka razy próbować, by uzyskać np. listę stacji benzynowych wzdłuż trasy. Ponadto nawigacja dość często ostrzega o fotoradarach w miejscach w których nigdy nie było masztu a kontrole policyjne są niezwykle sporadyczne.

Tania nawigacja. Warto?To zależy. Jeśli szukasz nawigacji, która pomoże sprawnie i efektywnie omijać korki oraz inne utrudnienia na drogach to Goclever 5070 z oprogramowaniem Black Edition nie jest dobrą ofertą. Jeśli natomiast z pełną świadomością wybierasz się w podróż licząc się z korkami po drodze: to jest to całkiem przyzwoita propozycja. Niemniej warto mieć na względzie, że każda nawigacja jest tak dobra jak dokładna i aktualna jest mapa. Póki co Goclever zamierza udostępniać jednorazowe aktualizacje na kartach SD za 75 zł. W tej cenie AutoMapa oferuje sześć aktualizacji w roku. W dłuższej eksploatacji i regularnie aktualizowanych mapach tania nawigacja z oprogramowaniem Black Edition może zatem nie być już tak atrakcyjna.

To nam się podoba- wyświetlaniepasa ruchu- możliwość instalacji alternatywnego oprogramowania-możliwość przeglądania mapy- grafika map z obiektami 3D- gwarancja nowej mapy: możliwość jednorazowej aktualizacji mapy, gdy pojawi się nowa wersja- sprawna kalkulacja tras- planowanie trasy z punktami pośrednimi- dobra jakość wykonania nawigacji- podgląd przebiegu wyznaczonej trasy- przystępna, wręcz okazyjna cena- informacje o manewrach (odległość w metrach i pasek)- informacje adresowe w miejscowościach turystycznych- aktywna klawiatura, by ułatwić wpisanie adresu bez błędu

To nam się nie podoba- przeciętna szybkość lokalizacji pozycji- tylko jedna mapa w formie aktualizacji- wyświetlacz przeciętnej jakości- problemy z wyszukiwaniem punktów POI wzdłuż trasy- niekiedy kontrowersyjne wyznaczanie trasy gorszymi drogami- dalsza aktualizacja map: mało korzystne warunki- mało precyzyjne informacje o szacowanym czasie podróży- błędne lokalizacje kontroli radarowych

Poleć
Udostępnij
0

Przeczytaj również:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 45/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. elektryczna ofensywa BMW; Citroen C4 Cactus po liftingu; porównanie kompaktowych kombi z dieslami; test Kii Stinger; wielki test żarówek; porady jak uzywać świateł; Mazda 6 z drugiej ręki; używane minivany za 35-40 tys. zł.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Świat

Goclever Navio 5070 jest bardzo porządnie wykonany.

Goclever Navio 5070 jest bardzo porządnie wykonany. Z tyłu zadbano nawet o efektownie wyglądający błyszczący plastik. Niestety mocno odbija się w szybie.

Nawigacja z Biedronki: test Goclever (slajd 1 z 7)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego