CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.254.424.051.95
Średnio4.554.694.312.10
Najdrożej4.784.954.592.34

Becker Revo: luksusowa nawigacja

3 cze 13 12:35
Udostępnij
0
Skomentuj

Co potrafi luksusowa i zaawansowana przenośna nawigacja samochodowa? Oto wrażenia z jazd z najnowszym nawigatorem Becker Revo.1

Niemiecka firma chwali się, że Becker Revo to prawdziwa rewolucja w nawigacji samochodowej. Sprawdziliśmy zatem czy firmowy dział marketingu przypadkiem nie przeholował z hasłami reklamowymi.

Wzorzec jakościJuż pierwszy kontakt z nawigacją jest bardzo dobry. Jakość wykonania, zastosowanie materiały i komponenty robią duże wrażenie. Becker może kojarzyć się z nowoczesnym i zaawansowanym smartfonem. Podobnie jak w dobrych telefonach w nawigacji zastosowano ekran pojemnościowy wysokiej jakości oraz szklaną powłokę. Obudowę wykonano z tworzywa wysokiej jakości oraz użyto metalowych części. Pod względem materiałów Becker może stanowić wzorzec nawigacji samochodowej. Co najwyżej jedynym godnym rywalem jest najnowszy Garmin z serii nuvi Premium. Niemniej trudno doszukiwać się rewolucji. W historii były już luksusowe nawigacje takie jak Becker Ferrari czy Navigon Porsche Design.

Zdejmujemy tylko ekranNajłatwiej zwrócić uwagę na wyjątkowo kompaktową obudowę. Sprzęt zdejmowany z uchwytu do szyby ma zaledwie 7 mm grubości. Nie jest to jednak cała nawigacja a jedynie ekran. Reszta elektroniki czyli m.in. moduł GPS, pamięć z mapami czy bateria znajduje się w wyjątkowo masywnym uchwycie. Zasadnicze pytanie: po co zostawiać resztę w samochodzie, skoro sam ekran na niewiele przyda się w domu (np. nie można go uruchomić, by zaplanować trasę w domu)? Becker twierdzi, że chodzi o rewolucyjne rozwiązanie. Moduł w samochodzie jest cały czas gotowy do pracy, może dokładnie ustalić pozycję (o ile nie zjechaliśmy np. do garażu podziemnego) a nawet na bieżąco pobierać wiadomości o ruchu drogowym z serwisu TMC. Nawigacja może nawet wstępnie wyznaczyć trasę: do miejsca, które zwykle wybieramy o danej porze dnia i tygodnia. Sprzęt bowiem zapamiętuje zwyczaje kierowcy i listę najczęściej odwiedzanych miejsc. Wszystko sprowadza się do wyraźnego skrócenia czasu potrzebnego na uruchomienie nawigacji, ustalenie pozycji, pobranie komunikatów i wyznaczenie trasy. Wbrew pozorom to realny zysk czasu.

Znaki drogowe w nawigacjiW oprogramowaniu trudno doszukiwać się rewolucji. Jest to bowiem dobrze znane z innych nawigacji Beckera oprogramowanie iGO wzbogacone o nakładkę niemieckiego producenta. Pod względem wygody obsługi: wyśmienite. I co ważne wzbogacone o bardzo przydatne rozwiązania. Jednym z nich jest funkcja wyświetlania znaków drogowych. Dane o nich są zawarte w mapie, więc zapewne wraz z kolejnymi aktualizacjami przybędzie ich więcej. Prócz informacji o dozwolonej prędkości pojawiają się również znaki zakazu (np. wyprzedzania) a także tablice informacyjne o zakończeniu pasa ruchu co łatwo docenić podczas jazdy w gorszych warunkach atmosferycznych.

Trasy: sensowne prowadzenieDo wyboru jest kilka tras. Becker domyślnie szacuje najbardziej optymalną, jakkolwiek w każdej chwili można skorzystać z opcji tras alternatywnych. Wówczas do wyboru (zależnie od warunków) mogą być nawet 4 różne trasy. Co ważne, nawigacja nie określa ich „na siłę”. Jeśli nie ma innej sensownej drogi w pobliżu to wówczas Becker nie obliczy innego planu. Co ciekawe jeśli zaś z miejsca startu można pojechać przez centrum miasta lub obwodnicą nawigacja obliczy oba warianty.

Planowanie trasy przebiega w Beckerze kilkoma etapami. W pierwszej kolejności nawigacja uwzględnia dane statystyczne o ruchu drogowym. W chwili odbioru najświeższych danych TMC priorytet mają aktualne dane. Alternatywnie: dane dostępne po połączeniu z internetem. O ile jednak TMC jak i aktualizacje map są bezpłatne o tyle usługa informacji drogowych dostępnych w trybie on-line jest płatna.

Mapy Navteq: wyprzedzanie rzeczywistościDostawca map do Beckera czyli firma Navteq słynie z wyprzedzania rzeczywistości. Miło popatrzeć na mapę z siecią dróg w Polsce. Niestety część odcinków jest jeszcze w trakcie budowy. Na szczęście Becker nie prowadzi np. odcinkiem S2 w Warszawie (droga dostępna tylko w trybie pieszym). Niestety uwzględnia przy kalkulacji A1 od węzła Kowal w stronę Torunia czy też A4 do wschodniej granicy, mimo, że drogi wciąż nie są ukończone. Z podobnym problemem borykają się inni odbiorcy map Navteq (np. Garmin). Póki co jedyne skuteczne panaceum na istotny problem to sprawdzanie wyznaczonej trasy i korygowanie jej poprzez dodawanie miejsc pośrednich. I co najwyżej pomstowanie na Navteq za słabą jakość danych.

Czy warto?Nie trudno o wrażenie, że Becker Revo.1 to obecnie niemal szczyt możliwości konstruktorów przenośnej nawigacji samochodowej. Niewykluczone przy tym, że być może jest to jedno z ostatnich tak zaawansowanych urządzeń, gdyż sprzęt powoli ewoluuje w stronę zaawansowanych smartfonów. I to zapewne smartfony staną się najgroźniejszą konkurencją Beckera Revo.1. W końcu nawigacja kosztuje ok. 1500 zł, więc to już dość spory wydatek. Czy warto? Pod względem techniki (świetny odbiornik GPS i tuner TMC) Becker jest wciąż lepszą alternatywą. Ale jeśli wziąć pod uwagę wszystkie możliwości współczesnych smartfonów szala przechyla się wówczas na ich korzyść.

To nam się podoba- wygodna obsługa- wyświetlacz wysokiej jakości- dobra brzmienie- bardzo wysoka jakość wykonania- możliwość planowania trasy- kalkulacja kilku tras - funkcja SOS: dostęp do informacji o służbach ratunkowych w pobliżu- szybkie wyznaczanie tras- dobre wskazówki nawigacyjne- zestaw głośnomówiący Bluetooth - funkcja wyświetlania różnych znaków drogowych- szybka lokalizacja pozycji- tuner TMC o dobrej czułości

To nam się nie podoba- wysoka cena- błędy w rozpoznawaniu mowy (głosowe wybieranie adresu)- informacje o ruchu dostępne w trybie on-line tylko za dopłatą- uchwyt podatny na uszkodzenia podczas prób zakładania ekranu- zakładanie ekranu wymaga przyzwyczajenia- prowadzenie odcinkami A1 i A4, które są wciąż w budowie

Poleć
Udostępnij
0
gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 36/2017 już w sprzedaży a w nim m.in. prezentacja trzeciej generacji Porsche Cayenne; pierwsza jazda nowym VW Polo; porównanie Volvo XC60 z Audi Q5 i Mercedesem GLC; test Forda Ka+; mandaty z zagranicy; najlepsze kamerki samochodowe; Mercedes Klasy C w teście 100 tys. km; ranking kompaktowych kombi za 10 tys. zł oraz Lamborghini Aventador S.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (14)

No photo
No photo ~maniecki Użytkownik anonimowy
~maniecki :
No photo ~maniecki Użytkownik anonimowy
rejestrator Coraz wiecej ludzi własnie dlatego decyduje sie na zakup własnej kamerki do samochodu i nie ma sie tutaj czemu dziwic. Jesli o mnie chodzi to ja też na taką postawiłem i kupiłem BLACKVUE DR 500GW-HD . Naprawde polecam.
22 wrz 13 19:09
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Pierzu Użytkownik anonimowy
~Pierzu :
No photo ~Pierzu Użytkownik anonimowy
... A1 i A4 prowadzą wszystkie mapy naviteq czy to igo czy becker czy garmin
3 paź 13 19:19
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Moto-koło Użytkownik anonimowy
~Moto-koło :
No photo ~Moto-koło Użytkownik anonimowy
za darmo ja mam nawigacje w yanosiku - jest cłakiem spoko no i apka za free
5 cze 13 13:52 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
0%
100%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Marek Użytkownik anonimowy
~Marek :
No photo ~Marek Użytkownik anonimowy
filmik przerywa w polowie filmik przerywa w polowie
6 cze 13 19:33 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~116 Użytkownik anonimowy
~116 :
No photo ~116 Użytkownik anonimowy
a ja mam starego Beckera [z 2010r.], który cały czas chodzi i miał tylko ze 3 wtopy przy nawigowaniu. Reszta jest milczeniem.
5 lip 16 10:18
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Darek Użytkownik anonimowy
~Darek :
No photo ~Darek Użytkownik anonimowy
Nie warto. Serwis tragiczny wykonanie słabe wyrywające się gniazdo brak wejścia na dodatkową pamięć. Nie polecam a przynajmniej nie za te pieniądze, bardzo zawodna.
27 maja 15 16:17 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~sebastian Użytkownik anonimowy
~sebastian :
No photo ~sebastian Użytkownik anonimowy
witam niestety ta nawigacja wcale nie jest taka luksusowa jak jest napisane posiadam ja od roku i juz trzeci raz bede odsylal na gwarancje za pierwszym razem padla ladowarka za drugim razem odlutowalo sie wejscie mini usb za ktore musialem zaplacic 418zl bo seris stwirdzil ze to moja wina i ja to uszkodzilem a gniazdo samo z siebie sie odlutowalo odebralem po dwuch miesiacach swoja nawi zekomo z nowym modulem zaraz po wlaczeniu okazalo sie ze cos jest z glosniczkiem bo brak dzwieku po zalozeniu na szybe pochodzila moze 30 min i padla koniec reakcji nawet sie wlaczyc niechce za nawi zaplacilem 1700zl jestem kierowca miedzynarodowym i kupilem z mysla ze bedzie mi dobrze sluzyc a niestety od poczatku same problemy servis becker hmmm porazka porazka brak kompetentnej osoby co by tym problemem sie zajela wszystko na odczepnego nigdy wiecej nawi z tej firmy i problemow z becker servis pozdrawiam
21 lut 15 13:56 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Piotrek Użytkownik anonimowy
~Piotrek :
No photo ~Piotrek Użytkownik anonimowy
Revo.1 Zakupiona nawigacja Revo 1 nie rozpoznaje prawidłowo polskich komend głosowych, o czym mowa w opisie wad produktu. Z tego powodu nie rozmię dlaczego nadal sprzedawcy w ofercie sprzedaży podają tę funkcję jako walor produktu Revo 1 Firmy Becker. To są złe praktyki handlowe, oszukiwanie klienta co do właściwości sprzedawanego produktu.
17 lut 14 18:21 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~użytkownik Użytkownik anonimowy
~użytkownik :
No photo ~użytkownik Użytkownik anonimowy
Nie taka super Brak gniazda na kartę SD, a 4GB pamięci wewnętrznej (po wgraniu map i punktów POI zostaje kilkanaście MB).
Brak tranmitera FM, a mapa NavteQ zaprowadziła mnie już parę razy na manowce i to na Woli w WCarszawie.
Faktem jest , że jest oryginalna, nowatorska i estetyczna.
14 sty 14 22:43 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~basia Użytkownik anonimowy
~basia :
No photo ~basia Użytkownik anonimowy
Nie taka super Kupiłam właśnie Becker revo.1 i :
1.Pirwsze rozczarowanie - głos polski jest nieczytelny dla tego urządzenia. Wyświetla ono zupełnie inne cele/nazwy niż podawane werbalnie.
2.Brak w opcjach do pobrania nieodpłatnych fotoradarów - trzeba plik dokupić oddzielnie za 49.00.
3.mikrofon przy rozmowach przez bluetooth jest zbyt słaby i rozmówca nie słyszy dokładnie głosu rozmawiającego przez to urządzenie.
!. i 3. wada tego urządzenia jest znacząca , 2 - mam nadzieje , że producent i dystrybutorzy się zorientują i przy cenie 1300zł zaproponują również w serwisie download pliku z fotoradarami.
14 sty 14 07:04 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
0%
100%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Świat

Przydatną funkcją jest wyświetlanie znaków drogowych i tabli

Przydatną funkcją jest wyświetlanie znaków drogowych i tablic w Becker Revo.1.

Becker Revo: luksusowa nawigacja (slajd 1 z 7)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego