Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.474.734.281.99
Średnio4.664.834.562.15
Najdrożej4.894.894.792.29

12 głośników i 680 W mocy. Bang & Olufsen w nowym Audi TT Roadster

1 gru 14 21:33
Udostępnij
0
Skomentuj

Audi polubiło Bang & Olufsen. Z wzajemnością. Oto najnowszy ekskluzywny zestaw nagłośnienia zaprojektowany przez Duńczyków dla Audi. Tym razem do nowego modelu TT w wersji Roadster.

Duńskie Bang & Olufsen stało się ekspertem od nagłośnienia wszystkich samochodów Audi. Słynne luksusowe zestawy audio można zamówić jako opcjonalne i kosztowne wyposażenie do takich modeli jak R8, A8, A7, A6, A5, A4, A3, Q7 i Q5, TT a także wersji S, RS oraz Allroad. Teraz pora na najnowszą odmianę TT Roadster. W niewielkiej kabinie Duńczycy zmieścili aż 12 głośników. Całkiem sporo.

Głośniki rozplanowano tak jak to było możliwe. Nowe TT nie rozpieszcza ilością przestrzeni, więc akustycy musieli się dostosować do warunków. I do wymagań designerów. Nowy system nie może jedynie dobrze grać. Musi także odpowiednio wyglądać. Innymi słowy: powinien cieszyć oczy i uszy. Stąd charakterystyczne maskownice z obowiązkowym firmowym logo i podświetleniem diodami LED. I co ciekawe: po raz pierwszy nie są to typowe srebrne aluminiowe osłony.

Bang & Olufsen tłumaczy, że głośniki w Audi TT rozmieszczono tak, by uzyskać jak najlepszą scenę dźwiękową z przodu. A to nie jest takie łatwe w samochodach takich jak TT. Roadster jest bowiem trudny do nagłośnienia. Szczególnie po otwarciu dachu. Wówczas zazwyczaj dużo trudniej o dobrą scenę dźwiękową a także o solidny bas. Stąd pomysł na zestaw trójdrożny z przodu (oddzielnie woofery, średniotonowe oraz wysokotonowe) a także pomysłowy system komór w drzwiach, by uzyskać jak najlepsze tony niskie. Komory w drzwiach są zamknięte i dobrane pod względem pojemności (9.1 litra) do możliwości wbudowanych głośników. Akustycy zmieścili w nich dwucewkowe modele.

AudiTT z zestawem trójdrożnym z przodu AudiTT z zestawem trójdrożnym z przodu Foto: Audi / Audi

Tradycyjnie dla Audi Bang & Olufsen zaprojektował system surround. Innymi słowy do dźwięku dookólnego. W desce rozdzielczej wygospodarowano zatem miejsce na 10 cm głośnik centralny oraz niewielki wysokotonowy. A w tylnych boczkach zestawy dwudrożne: z odseparowanymi wooferami o średnicy 165 mm i niewielkimi kopułkami wysokotonowymi.

Wszystkie głośniki są aktywne. To oznacza, że są zasilane przez wzmacniacz wielokanałowy. Dla każdego głośnika przydzielono osobny kanał wzmacniacza. Duńczycy tradycyjnie już wykorzystali wzmacniacz cyfrowy klasy D o mocy 680 W. Wzmacniacz zawiera także cyfrowy procesor dźwięku: DSP. Podłączono do niego zestaw mikrofonów, które są niezbędne do prawidłowego działania systemu VNC: kompensacji szumu, czyli maskowania hałasu hałasem. Dla kierowcy i pasażerów będzie to odczuwalne w postaci niewielkiej korekty głośności oraz charakterystyki brzmienia. A czy to będzie uciążliwe? Zdecydowanie nie.

Ile trzeba zapłacić za ekskluzywne nagłośnienie? Cóż, w przypadku cenników Audi trudno liczyć na niespodzianki. W chwili przygotowania materiału TT Roadster nie było jeszcze dostępne w polskim konfiguratorze. W Niemczech można natomiast już zamawiać opcjonalny zestaw oznaczony kodem 9VS. Cena: 850 euro. Ilu chętnych znajdzie się na opcjonalny system nagłośnienia?

Poleć
Udostępnij
0
gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 45/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. elektryczna ofensywa BMW; Citroen C4 Cactus po liftingu; porównanie kompaktowych kombi z dieslami; test Kii Stinger; wielki test żarówek; porady jak uzywać świateł; Mazda 6 z drugiej ręki; używane minivany za 35-40 tys. zł.
Czy uważasz, że Bang & Olufsen projektuje doskonałe nagłośnienie do samochodów?
Tak

73 %

Nie

27 %

Tak
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~ax Użytkownik anonimowy
~ax :
No photo ~ax Użytkownik anonimowy
Jestem miłośnikiem dobrego HiFi ale w domu.
W samochodzie, nie lubię słuchać muzyki.
Zastanawia mnie moc tego sprzętu, czy to jest na prawdę 680W mocy znamionowej wzmacniacza ?
Jeśli tak, to obciążenie instalacji elektrycznej wynosi ponad 1kW a jak na samochód z 12V napięciem, to dość dużo.
Poza tym, do czego aż tak wielka moc aby nagłośnić niewielką kubaturę jak kabina samochodu ?
1 gru 14 23:40 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
67%
33%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Abc Użytkownik anonimowy
~Abc
No photo ~Abc Użytkownik anonimowy
do ~ax:
No photo ~ax Użytkownik anonimowy
1 gru 14 23:40 użytkownik ~ax napisał
Jestem miłośnikiem dobrego HiFi ale w domu.
W samochodzie, nie lubię słuchać muzyki.
Zastanawia mnie moc tego sprzętu, czy to jest na prawdę 680W mocy znamionowej wzmacniacza ?
Jeśli tak, to obciążenie instalacji elektrycznej wynosi ponad 1kW a jak na sam
B & O to specjalisci jesli chodzi o audi wiec sie nie wypowiadaj po pojecia niemasz...
9 mar 16 17:03 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
0%
100%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~onika1 Użytkownik anonimowy
~onika1 :
No photo ~onika1 Użytkownik anonimowy
Witam polecam również ciekawe rozwiązanie http://www.sodap.pl sami zoabczcie
27 lip 11:30
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Elenon Użytkownik anonimowy
~Elenon
No photo ~Elenon Użytkownik anonimowy
do ~Abc:
No photo ~Abc Użytkownik anonimowy
9 mar 16 17:03 użytkownik ~Abc napisał
B & O to specjalisci jesli chodzi o audi wiec sie nie wypowiadaj po pojecia niemasz...
Chyba od wyciągania pieniędzy...
13 paź 16 01:06
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~K6eh3mVVDoFc Użytkownik anonimowy
~K6eh3mVVDoFc :
No photo ~K6eh3mVVDoFc Użytkownik anonimowy
Auf dem Sciehibtrsch im Büro für studentische Hilfskräfte habe ich es mal mit meiner Freundin gemacht. Sie wollte mir eigentlich nur ihr neues Büro zeigen
10 maja 16 06:10
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~dotcom Użytkownik anonimowy
~dotcom :
No photo ~dotcom Użytkownik anonimowy
Dubstep na pełnej głośności i Audika nie ma.
28 lip 15 22:47 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
0%
100%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Gcars Użytkownik anonimowy
~Gcars :
No photo ~Gcars Użytkownik anonimowy
Chyba 8500euro
2 gru 14 11:21
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Audi / Audi

Głośniki w drzwiach Audi TT Bang & Olufsen

Roadster jest bowiem trudny do nagłośnienia. Szczególnie po otwarciu dachu. Wówczas zazwyczaj dużo trudniej o dobrą scenę dźwiękową a także o solidny bas. Stąd pomysł na zestaw trójdrożny z przodu (oddzielnie woofery, średniotonowe oraz wysokotonowe) a także pomysłowy system komór w drzwiach, by uzyskać jak najlepsze tony niskie. Komory w drzwiach są zamknięte i dobrane pod względem pojemności (9.1 litra) do możliwości wbudowanych głośników. Akustycy zmieścili w nich dwucewkowe modele.

12 głośników i 680 W mocy. Bang & Olufsen w nowym Audi TT Roadster (slajd 1 z 4)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Audi / Audi

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Audi / Audi

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Audi / Audi

Reklamy
Koniec bloku reklamowego