Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.274.554.171.79
Średnio4.514.694.411.98
Najdrożej4.934.854.662.17

12 głośników i 680 W mocy. Bang & Olufsen w nowym Audi TT Roadster

1 gru 14 21:33

Audi polubiło Bang & Olufsen. Z wzajemnością. Oto najnowszy ekskluzywny zestaw nagłośnienia zaprojektowany przez Duńczyków dla Audi. Tym razem do nowego modelu TT w wersji Roadster.

Udostępnij
0
Skomentuj

Duńskie Bang & Olufsen stało się ekspertem od nagłośnienia wszystkich samochodów Audi. Słynne luksusowe zestawy audio można zamówić jako opcjonalne i kosztowne wyposażenie do takich modeli jak R8, A8, A7, A6, A5, A4, A3, Q7 i Q5, TT a także wersji S, RS oraz Allroad. Teraz pora na najnowszą odmianę TT Roadster. W niewielkiej kabinie Duńczycy zmieścili aż 12 głośników. Całkiem sporo.

Głośniki rozplanowano tak jak to było możliwe. Nowe TT nie rozpieszcza ilością przestrzeni, więc akustycy musieli się dostosować do warunków. I do wymagań designerów. Nowy system nie może jedynie dobrze grać. Musi także odpowiednio wyglądać. Innymi słowy: powinien cieszyć oczy i uszy. Stąd charakterystyczne maskownice z obowiązkowym firmowym logo i podświetleniem diodami LED. I co ciekawe: po raz pierwszy nie są to typowe srebrne aluminiowe osłony.

Bang & Olufsen tłumaczy, że głośniki w Audi TT rozmieszczono tak, by uzyskać jak najlepszą scenę dźwiękową z przodu. A to nie jest takie łatwe w samochodach takich jak TT. Roadster jest bowiem trudny do nagłośnienia. Szczególnie po otwarciu dachu. Wówczas zazwyczaj dużo trudniej o dobrą scenę dźwiękową a także o solidny bas. Stąd pomysł na zestaw trójdrożny z przodu (oddzielnie woofery, średniotonowe oraz wysokotonowe) a także pomysłowy system komór w drzwiach, by uzyskać jak najlepsze tony niskie. Komory w drzwiach są zamknięte i dobrane pod względem pojemności (9.1 litra) do możliwości wbudowanych głośników. Akustycy zmieścili w nich dwucewkowe modele.

AudiTT z zestawem trójdrożnym z przodu AudiTT z zestawem trójdrożnym z przodu Foto: Audi / Audi

Tradycyjnie dla Audi Bang & Olufsen zaprojektował system surround. Innymi słowy do dźwięku dookólnego. W desce rozdzielczej wygospodarowano zatem miejsce na 10 cm głośnik centralny oraz niewielki wysokotonowy. A w tylnych boczkach zestawy dwudrożne: z odseparowanymi wooferami o średnicy 165 mm i niewielkimi kopułkami wysokotonowymi.

Wszystkie głośniki są aktywne. To oznacza, że są zasilane przez wzmacniacz wielokanałowy. Dla każdego głośnika przydzielono osobny kanał wzmacniacza. Duńczycy tradycyjnie już wykorzystali wzmacniacz cyfrowy klasy D o mocy 680 W. Wzmacniacz zawiera także cyfrowy procesor dźwięku: DSP. Podłączono do niego zestaw mikrofonów, które są niezbędne do prawidłowego działania systemu VNC: kompensacji szumu, czyli maskowania hałasu hałasem. Dla kierowcy i pasażerów będzie to odczuwalne w postaci niewielkiej korekty głośności oraz charakterystyki brzmienia. A czy to będzie uciążliwe? Zdecydowanie nie.

Ile trzeba zapłacić za ekskluzywne nagłośnienie? Cóż, w przypadku cenników Audi trudno liczyć na niespodzianki. W chwili przygotowania materiału TT Roadster nie było jeszcze dostępne w polskim konfiguratorze. W Niemczech można natomiast już zamawiać opcjonalny zestaw oznaczony kodem 9VS. Cena: 850 euro. Ilu chętnych znajdzie się na opcjonalny system nagłośnienia?

Poleć
Udostępnij
0
gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 8/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. prezentacja nowej generacji Kii Ceed; pierwsza jazda nowym Audi A7 Sportback; porównanie SUV-ów z różnych stron świata; test Dacii Duster II; Hyundai Ioniq Electric w zimowych warunkach; raport - czy już czas na auta elektryczne w Polsce?; naprawiamy elektryczne szyby; poszukiwane kompakty z drugiej ręki; używane BMW serii 5 E39; nowa Toyota Land Cruiser na bezdrożach Namibii.
Czy uważasz, że Bang & Olufsen projektuje doskonałe nagłośnienie do samochodów?
Tak

73 %

Nie

27 %

Tak

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Audi / Audi

Głośniki w drzwiach Audi TT Bang & Olufsen

Roadster jest bowiem trudny do nagłośnienia. Szczególnie po otwarciu dachu. Wówczas zazwyczaj dużo trudniej o dobrą scenę dźwiękową a także o solidny bas. Stąd pomysł na zestaw trójdrożny z przodu (oddzielnie woofery, średniotonowe oraz wysokotonowe) a także pomysłowy system komór w drzwiach, by uzyskać jak najlepsze tony niskie. Komory w drzwiach są zamknięte i dobrane pod względem pojemności (9.1 litra) do możliwości wbudowanych głośników. Akustycy zmieścili w nich dwucewkowe modele.

Foto: Audi / Audi

Foto: Audi / Audi

Foto: Audi / Audi

12 głośników i 680 W mocy. Bang & Olufsen w nowym Audi TT Roadster (slajd 1 z 4)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego