Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Test: radio z Biedronki – Hykker Tune

17 lis 16 08:08

Oto bardzo tanie radio samochodowe. Kosztuje zaledwie 99 zł. Gra. A czy potrafi coś więcej?

Udostępnij
0
Skomentuj
Hykker Tune tanie radio z Biedronki Hykker Tune tanie radio z Biedronki Foto: Tomasz Okurowski / Auto Świat Connected Car

Czy to jest jeszcze prawdziwe car audio?  Radio samochodowe za 99 zł. Nie jest to oczywiście produkt renomowanej firmy zajmującej się samochodowym sprzętem audio dłużej niż istnieje III Rzeczpospolita. To sprzęt bardzo młodej marki Hykker, którą można spotkać właściwie tylko w jednej sieci sklepów: popularnej Biedronce.

Za tak niską cenę trudno oczekiwać cudów. Hykker Tune (model DX-AR-333) to połączenie odbiornika radiowego (tylko zakres FM) z odtwarzaczem MP3, czytnikiem kart SD, wejściem USB oraz wzmacniaczem o imponującej mocy 4x 4,5W. Tak to nie błąd: 4,5 W na kanał. Tyle i aż tyle.

Hykker Tune - obudowa o małej głębokosci montażu Hykker Tune - obudowa o małej głębokosci montażu Foto: Tomasz Okurowski / Auto Świat Connected Car

Co ciekawe bliźniaczo wyglądający model można znaleźć pod marką Norauto i to nie tylko w Polsce (m.in. także w Hiszpanii). Urządzenie oferowane jest ze wzmacniaczem o mocy 4x 20W. I nawet nieco taniej.

Wbrew pozorom jest solidnie

Na jakość wykonania trudno narzekać. Hykker jest całkiem solidnie wykonany (jak na tak niską cenę). Producent zadbał o dobrą obudowę z gniazdem ISO i panel z tworzywa przyzwoitej jakości. Blaszaną pokrywę dość łatwo otworzyć. Nie dziwi przy tym brak jakiejkolwiek plomby gwarancyjnej, gdyż w środku kryje się bardzo skromny układ zasilania. Wszystkie komponenty umieszczono na dwóch płytkach. Jakakolwiek ingerencja domorosłego elektronika będzie od razu widoczna.

Hykker Tune po zdjęciu pokrywy Hykker Tune po zdjęciu pokrywy Foto: Tomasz Okurowski / Auto Świat Connected Car

Nie obyło się bez błędu. W ramce zapomniano o odpowiednich otworach na włożenie kluczy do odblokowania z kieszeni. Przed montażem lepiej zatem wyłamać plastikowe zaślepki w ramce, by w razie potrzeby bez problemu wyjąć urządzenie (choćby na potrzeby serwisowe).

Hykker Tune zaślepka utrudnia wyjęcie radia Hykker Tune zaślepka utrudnia wyjęcie radia Foto: Tomasz Okurowski / Auto Świat Connected Car

Gdzie są oszczędności? Można je znaleźć

Oszczędności nie widać na pierwszy rzut oka. Trzeba włączyć radio by się o tym przekonać. Producent poskąpił bowiem regulacji audio. Nie zmienimy poziomu tonów niskich, wysokich oraz proporcji pomiędzy głośnikami przednimi, tylnymi oraz po lewej i prawej stronie kabiny. Do dyspozycji jest tylko skromny układ korekcji (kilka zaprogramowanych efektów) z którego można skorzystać jedynie podczas słuchania muzyki z karty SD czy pamięci USB. Słuchając radia nie można zaś zmienić ustawień dźwięku! To już przesadne skąpstwo, albo niezrozumiałe niedopatrzenie chińskich inżynierów.

Hykker Tune skromny układ zasilania Hykker Tune skromny układ zasilania Foto: Tomasz Okurowski / Auto Świat Connected Car

Wbudowany tuner jest akceptowalnej jakości. Choć jego czułość nie jest rewelacyjna, to jednak poradzi sobie ze znalezieniem stacji o najmocniejszym sygnale. Miewa problemy z utrzymaniem sygnału w sytuacji gdy oddalamy się od nadajnika radiowego, co oznacza, że niekiedy w trasie trzeba będzie zmienić stację na inną, by zachować dobrą jakość sygnału. Niestety cudów nie ma – współczesne tunery nie są tak dobre jak urządzenia znanych firm produkowane 10 lat temu lub nawet jeszcze wcześniej.

RDS działa. I to całkiem sprawnie

W standardzie jest odbiornik RDS. Na wyświetlaczu zatem zobaczymy nazwę stacji. O ile ją odbieramy, co nie zawsze się udaje. Trzeba jednak przyznać, że tuner sprawnie radzi sobie z wyświetlaniem danych RDS i rzadko kiedy pojawiają się błędy. Nazwa stacja pojawia się niemal od ręki, a to wbrew pozorom nie jest takie oczywiste nawet w radiach samochodowych kosztujących 10 razy więcej.

Hykker Tune gniazdo USB i czytnika kart microSD Hykker Tune gniazdo USB i czytnika kart microSD Foto: Tomasz Okurowski / Auto Świat Connected Car

Hykker Tune przyda się do słuchania muzyki zapisanej na karcie pamięci SD i USB. Uznanie dla producenta za to, że zadbał o dopasowanie do nośników o dużej pojemności (do 32 GB), które odczytywane są dość szybko po włożeniu. I tyle pochwał. Brakuje funkcji zmiany folderów, co oznacza, że gdy włożymy bardzo pojemną kartę lub USB z dużą liczbą plików, to wówczas mamy problem – ciężko zmieniać nagrania gdy mamy ich kilkaset w jednej teczce. Rozwiązanie w postaci przeskakiwania co 10 nagrań to tylko półśrodek.

Jak to gra?

O brzmieniu można napisać tyle: radio gra całkiem spokojnie (w miarę zrównoważone tony niskie, średnie i wysokie). Audiofile mają na to swoje specyficzne określenie: plastikowe granie. Paradoksalnie Hykker najlepiej brzmi wówczas, gdy korekcja dźwięku jest wyłączona. Dostępne efekty bardziej degradują dźwięk niż pomagają poprawić niedoskonałości. Przy tak skromnej końcówce mocy poziom głośności jest co najmniej satysfakcjonujący. Trzeba jednak liczyć się z ryzykiem, że wraz z podkręcaniem głośności zwiększamy poziom zniekształceń, które mogą być groźne dla głośników.

Hykker Tune radio z Biedronki Hykker Tune radio z Biedronki Foto: Tomasz Okurowski / Auto Świat Connected Car

Podsumowanie

Jaka cena takie granie. Za 99 zł kupujemy radio samochodowe, które wystarczy do słuchania rozgłośni i muzyki mp3 z USB czy kart pamięci. Sprzęt dobrze pasuje przede wszystkim do używanego auta dostawczego z parą słabych głośników. Oczywiście nie ma żadnych przeciwskazań, by zamontować Hykkera także do auta osobowego. Jeśli najważniejszym kryterium zakupu jest niska cena, to radio z Biedronki w zupełności wystarczy.

Hykker Tune Hykker Tune Foto: Tomasz Okurowski / Auto Świat Connected Car

To nam się podoba

Dobra jakość wykonania

Wygodna obsługa

Czytelny wyświetlacz

Niewielkie rozmiary co ułatwia montaż

Możliwość odtwarzania muzyki z nośników o dużej pojemności

Krótki czas oczekiwania na wyświetlanie nazwy stacji RDS

To nam się nie podoba

Wykastrowana korekcja dźwięku

Końcówka mocy o słabych parametrach

Brak funkcji przeglądania folderów MP3

Brzmienie po włączeniu korekcji dźwięku

Sporadyczne problemy z odbiorem sygnału radiowego w trasie

Konieczność wyłamania zaślepek, by wyjąć radio

Błędy w polskiej instrukcji obsługi

Poleć
Udostępnij
0
gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 19/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsza jazda prototypem BMW serii 8, Suzuki Swift Sport i nowym Mercedesem Klasy G; Nissan Micra kontra Volkswagen Polo; testy BMW i3s, Audi A7 i Mitsubishi Space Star; instalacja LPG w hybrydzie i zasilanie gazem ziemnym; pierwszeństwo w ruchu drogowym; pierwszy test Ferrari 488 Pista; wizyta w fabryce FCA w Tychach; dodatek "Używane ekstra".
Czy kupisz radio samochodowe za 99 zł?
Tak

18 %

Nie

82 %

Tak

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej