Test nawigacji i programów z funkcją omijania korków. Czy da się ominąć korki?

24 paź 14 19:45
Udostępnij
0
Skomentuj

Kto szybciej dotrze na miejsce w popołudniowych godzinach szczytu – kierowca, który doskonale zna trasę czy też użytkownicy popularnych nawigacji? Testujemy: AutoMapę, NaviExperta, TomToma i Yanosika

Od kilku lat regularnie sprawdzamy w warszawskich korkach popularne nawigacje GPS – tradycyjne urządzenia PND, a także aplikacje w telefonach komórkowych. Wszystkie mają aktywną funkcję omijania korków i innych utrudnień na drodze.

W tym roku przygotowaliśmy specjalną edycję testu. W trasę wyruszyło pięciu kierowców. Czterech z nich podróżowało z nawigacją GPS, piąty przejechał trasę bez sprzętu. Pokonuje ją na co dzień, więc doskonale powinien wiedzieć, gdzie trzeba się liczyć z utrudnieniami. Do przejechania mieliśmy blisko 20 km: spod siedziby redakcji przy niemal zawsze zakorkowanej ul. Domaniewskiej aż na drugą stronę miasta, czyli na ul. Maciejewskiego na warszawskim Tarchominie.

W trakcie podróży musieliśmy przejechać na drugą stronę Wisły. Do wyboru jest kilka mostów, więc programy i urządzenia nawigacyjne mogły wykazać się sprytem. Czy bardziej opłaca się dłuższa podróż południową obwodnicą miasta i szukanie dogodnych połączeń pomiędzy głównymi ulicami, czy też lepszy jest skrót przez zatłoczone centrum i kluczenie uliczkami po to, żeby ominąć najbardziej zakorkowane miejsca?

W tym roku wykorzystaliśmy trzy telefony komórkowe (iPhone’a oraz LG i Sony z systemem Android), a także jedną z najbardziej zaawansowanych przenośnych nawigacji samochodowych na rynku: TomTom GO5000 z funkcją stałego dostępu do internetu (urządzenie ma kartę SIM i moduł do stałej łączności z siecią GSM).

TomTom zmierzył się z trzema popularnymi programami: AutoMapą (iPhone 6 Plus), NaviExpertem (LG Nexus 5) oraz Yanosikiem (Sony Xperia Z). Podróż rozpoczęliśmy tuż po godzinie 16, kiedy to zaczyna się popołudniowy szczyt. Każdy z kierowców uruchomił nawigację w tym samym czasie, żeby wyznaczyły trasę z uwzględnieniem najświeższych informacji o utrudnieniach na drogach (a jednocześnie, by uniknąć niepotrzebnego przestoju, który mógłby mieć wpływ na ponowne oszacowanie trasy przez nawigację).

Wszystkie urządzenia i programy nawigacyjne wytyczyły trasę z uwzględnieniem standardowych ustawień, optymalnych wg producentów sprzętu i programów. W trakcie podróży kierowcy przestrzegali obowiązujących przepisów i ograniczeń prędkości. W wielu przypadkach, żeby nie tamować ruchu, oznaczało to konieczność poruszania się prawym pasem – w Warszawie niewielu jest kierowców ściśle przestrzegających przepisów.

Na szczęście tym razem żadna z nawigacji nie próbowała prowadzić nas np. pod prąd lub na zamknięte odcinki. Na mecie pierwszy zjawił się kierowca podróżujący z nawigacją TomToma (52 minuty podróży). Zaledwie minutę później – ten z AutoMapą 53 minuty podróży), a po kolejnych 2 minutach kierowca podróżujący bez nawigacji.

Najdłużej czekaliśmy na Yanosika: ponad pół godziny! Różnice pomiędzy trzema pierwszymi nawigacjami są nieduże, za to ostatnią dzieli od nich przepaść!

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 36/2017 już w sprzedaży a w nim m.in. prezentacja trzeciej generacji Porsche Cayenne; pierwsza jazda nowym VW Polo; porównanie Volvo XC60 z Audi Q5 i Mercedesem GLC; test Forda Ka+; mandaty z zagranicy; najlepsze kamerki samochodowe; Mercedes Klasy C w teście 100 tys. km; ranking kompaktowych kombi za 10 tys. zł oraz Lamborghini Aventador S.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~piotr1958 Użytkownik anonimowy
~piotr1958
No photo ~piotr1958 Użytkownik anonimowy
do ~K:
No photo ~K Użytkownik anonimowy
24 paź 14 20:54 użytkownik ~K napisał
Ciekawe czy w/w nawigacje równie skutecznie ostrzegają przed patrolami i innymi zdarzeniami. I czy są też darmowe jak Yanosik ;-)
AutoMapa: w jedną stronę wyznaczyła mi trasę przez A4, z powrotem jak włączyłem mu LiveDrive, pojechałem inną drogą (był wypadek na A4); na innej trasie wyświetlił mi komunikat podany przez kogoś na CB o nieoznakowanym patrolu policji (marka, kolor, nr rej.)
25 paź 14 09:45 | ocena: 75%
Liczba głosów:4
25%
75%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~K Użytkownik anonimowy
~K :
No photo ~K Użytkownik anonimowy
Ciekawe czy w/w nawigacje równie skutecznie ostrzegają przed patrolami i innymi zdarzeniami. I czy są też darmowe jak Yanosik ;-)
24 paź 14 20:54 | ocena: 60%
Liczba głosów:5
60%
40%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~YMUURBvpSgnWszalDX Użytkownik anonimowy
~YMUURBvpSgnWszalDX :
No photo ~YMUURBvpSgnWszalDX Użytkownik anonimowy
yyawpn http://www.LnAJ7K8QSpkiStk3sLL0hQP6MO2wQ8gO.com
21 maja 16:22
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej