CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.254.424.051.95
Średnio4.544.664.292.09
Najdrożej4.784.954.592.34

Sprawdziliśmy Android Auto w Polsce

4 gru 15 15:16
Udostępnij
0
Skomentuj
WP_20151123_07_35_53_Pro WP_20151123_07_35_53_Pro Foto: Tomasz Okurowski / Auto Świat

Podłączanie telefonu z Androidem do sprzętu w samochodzie nabiera sensu. Sprawdziliśmy co potrafi nowe rozwiązanie Google w Seacie Ibiza

Jeśli jeszcze nie słyszeliście o Android Auto to pora nadrobić zaległości. To rozwiązanie Google, które umożliwia lepszą integrację smartfonu ze sprzętem w samochodzie. Innymi słowy: korzystanie z wybranych aplikacji telefonu poprzez ekran zabudowany w desce rozdzielczej. Czyli na ekranie radia samochodowego zobaczysz nawigację Google, tryb telefonu, a także kilka odtwarzaczy muzycznych. Czy to rewolucja? Nie.

Zrzynanie pomysłów

Pomysł Google nie jest przede wszystkim niczym nowym. Nie trudno o wrażenie, że tworząc Android Auto Amerykanie po prostu bezczelnie zerżnęli pomysł twórców MirrorLink: niemal zapomnianej Nokii z czasów Symbiana oraz Volkswagena, który jako pierwszy producent samochodów zaczął testy. Podobnie jest z Apple CarPlay. Apple skorzystało z cudzego pomysłu i nazwało go po swojemu. Niestety to przekleństwo naszych czasów, w którym prawo do własności intelektualnej traktuje się po zbójecku.

Android Auto - oto, co zobaczy kierowca tuż po podłączeniu smartfona Android Auto - oto, co zobaczy kierowca tuż po podłączeniu smartfona Foto: Tomasz Okurowski / Auto Świat Connected Car

Android Auto oficjalnie w Polsce nie ma. I wciąż nie wiadomo kiedy pojawi się w sklepie Google Play. W chwili realizacji testu Android Auto oficjalnie było dostępne w Australii, Kanadzie, Francji, w Niemczech, Irlandii, we Włoszech, Meksyku, Nowej Zelandii, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii i w USA. Jest oczywiście obejście problemu. Szczęśliwcy, którzy mają dostęp do pliku .apk, mogą spróbować Android Auto w naszym kraju.

Testujemy 4 telefony i Seata Ibizę.

Aplikację Android Auto zainstalowaliśmy od razu w kilku telefonach: HTC Desire 820, HTC One M8, Samsung Galaxy S6 oraz w Samsung Galaxy Note Edge. Próbowaliśmy także w dwóch nowych smartfonach Sony: Xperia Z3 Compact oraz Xperia Z3, ale mimo kilku prób nie udało nam się. Wszystkie telefony wyposażone w stosowne oprogramowanie sprawdziliśmy w nowym Seacie Ibiza, który jest wyposażony w świetne radio dostosowane do trzech rozwiązań: Android Auto, CarPlay oraz MirrorLink.

Podłącz i korzystaj

Trudno o prostsze rozwiązanie. Telefon (koniecznie z aktywną transmisją danych i dostępem do internetu) podłączasz przewodem USB do radia Seata. I w menu radia wybierasz preferowany tryb połączenia (MirrorLink lub Android Auto). Nic więcej. Wystarczy kilka sekund, by na ekranie samochodu pojawiło się charakterystyczne menu. Takie jak na zdjęciu poniżej.

Android Auto - menu główne Android Auto - menu główne Foto: Tomasz Okurowski / Auto Świat Connected Car

Trzeba przyznać, że do opanowania obsługi nie trzeba doktoratu z inżynierii. Łatwo się nauczyć poszczególnych funkcji. A jeszcze łatwiej przekonać się do obsługi głosowej. Klikając w charakterystyczną ikonkę mikrofonu łatwo wyszukamy cel do nawigacji albo wybierzemy rozmówcę z książki telefonicznej. „Warszawa Domaniewska 52” i po chwili nawigacja prowadzi do redakcji. Równie łatwo dzwoni się do znajomych o ile pamiętacie jak wpisaliście ich do telefonu. Pod względem efektywności rozpoznawania głosu Android Auto prezentuje się lepiej niż bardzo dobrze.

Nawigacja Google z Android Auto: jak radziecki żołnierz

Zamiast fabrycznej nawigacji aplikacji Google na ekranie samochodu. Czy to dobra alternatywa? Wbrew pozorom tak.

Android Auto - nawigacja Google Android Auto - nawigacja Google Foto: Tomasz Okurowski / Auto Świat Connected Car

W porównaniu z niejedną firmową nawigacją Google zapewnia coraz lepsze informacje o natężeniu ruchu drogowego, czyli tzw. traffic. Możemy zatem wyświetlić czytelną kolorową mapę z widocznymi korkami. Choć pod względem pokrycia sieci ulic Google wciąż musi nadrabiać zaległości, to jednak i tak już jest całkiem nieźle. Co więcej: informacje o korkach są zaskakująco precyzyjne. Nawet tak cenione aplikacje jak AutoMapa, NaviExpert czy TomTom nie raz ustępowały Google pod względem wskazywania dokładnej lokalizacji zatorów. Jak w reklamie: Google może już mówić – brawo ja.

Google Maps w Seacie nie jest jednak idealne. Jeszcze. To wciąż prosta nawigacja bez możliwości zaawansowanego planowania z uwzględnieniem wielu punktów pośrednich. Brakuje także rozbudowanego katalogu miejsc POI. A samo prowadzenie niekiedy przypomina jazdę zdeterminowanego radzieckiego żołnierza w czołgu: byle prosto na Berlin. Pod tym względem amerykańskiej nawigacji brakuje jeszcze finezji w omijaniu korków jak to jest w przypadku AutoMapy czy NaviExperta.

Słabą stroną Google jest brak ostrzegania o fotoradarach, wypadkach i innych utrudnieniach. Jest jednak rozwiązanie. Zanim podłączycie telefon do radia trzeba włączyć ostrzegacz. Yanosik wówczas działa w tle. Choć jest niewidoczny na ekranie sprzętu w Seacie, to jednak przez głośniki słychać ostrzeżenia.

Muzyka prosto z internetu: super

Widać, że duży nacisk położono na możliwość słuchania muzyki prosto z sieci. W trybie Android Auto mieliśmy dostęp do serwisów takich jak: Google Music, NPR One, Spotify, Stitcher i TuneIn Radio. Największą przyjemność mieliśmy ze Spotify. Przede wszystkim ze względu na ogromny katalog nagrań.

Android auto - tryb muzyki Android auto - tryb muzyki Foto: Tomasz Okurowski / Auto Świat Connected Car

Niezależnie jednak od aplikacji imponowała jakość dźwięku. Brzmienie w niczym nie przypominało zdewastowanej kasety magnetofonowej. Muzyki nie poddano bowiem drastycznej kompresji, co sprawiło, że więcej przyjemności było podczas słuchania muzyki z sieci aniżeli z radia FM. Trzeba także pochwalić Seata. Fabryczny komplet głośników w Ibizie w połączeniu z przyzwoitym wzmacniaczem w radiu działają wyśmienicie. Dawno w tak niedużym aucie nie słuchało się tak przyjemnie nagrań. Nie wyobrażam sobie nawet, by ktokolwiek planował wymianę zestawu na lepszy. Statystycznemu nabywcy wystarczy. Tylko audiofil zainwestuje sporą sumę w znacznie lepszy system.

Android Auto - Spotify, czyli słuchanie muzyki z internetu Android Auto - Spotify, czyli słuchanie muzyki z internetu Foto: Tomasz Okurowski / Auto Świat Connected Car

Android Auto czy MirrorLink?

Nie da się uniknąć porównania Android Auto do MirrorLink. Pod jednym względem Google ma przewagę. Widać spójność całego systemu – z prostym menu i łatwą obsługą. W MirrorLink postawiono zaś na większą ilość aplikacji i menu rodem ze smartfonu. Co jest lepsze? Wygodniej obsługuje mi się Android Auto. Ale pod względem aplikacji wolę MirrorLink.

Pewnie jeszcze upłynie wiele czasu zanim na dobre wyklaruje się sytuacja z systemami integracji telefonów z samochodem. I to jest jeden z powodów do frustracji. Kolejnym są problemy z kompatybilnością. Wciąż nie mamy żadnej pewności, że to co działa dziś, jutro dalej będzie funkcjonować. Wcześniejsze doświadczenia uczą braku zaufania do Apple, Google, producentów samochodów i telefonów. Nikt obecnie nie jest w stanie nam zagwarantować, że nasz telefon będzie bez problemu działać z systemem w samochodzie przez cały okres eksploatacji jednego bądź drugiego. I to jest sedno problemu.

To nam się podoba

- wygodna obsługa

- w miarę stabilna i szybka praca (poza nielicznymi wyjątkami)

- system rozpoznawania głosu

- dane o ruchu drogowym w nawigacji Google

- możliwość uruchomienia w tle ostrzegacza (np. Yanosik), by słyszeć ostrzeżenia z głośników samochodu

- dobra jakość wyświetlania

- bardzo dobra jakość dźwięku w Seacie Ibiza

- główne menu systemu Android Auto

- dostęp do serwisów muzycznych takich jak Spotify

To nam się nie podoba

- sporadyczne zawieszanie aplikacji

- brak pełnego tłumaczenia funkcji Android Auto na język polski

- brak alternatywnej nawigacji dla Google

- ograniczona ilość aplikacji

- oficjalnie funkcja Android Auto wciąż jest niedostępna w Polsce

Poleć
Udostępnij
0
gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 36/2017 już w sprzedaży a w nim m.in. prezentacja trzeciej generacji Porsche Cayenne; pierwsza jazda nowym VW Polo; porównanie Volvo XC60 z Audi Q5 i Mercedesem GLC; test Forda Ka+; mandaty z zagranicy; najlepsze kamerki samochodowe; Mercedes Klasy C w teście 100 tys. km; ranking kompaktowych kombi za 10 tys. zł oraz Lamborghini Aventador S.
Czy Android Auto jest potrzebny w samochodzie?
Tak

78 %

Nie

23 %

Tak
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (14)

No photo
No photo ~Tomasz Okurowski Użytkownik anonimowy
~Tomasz Okurowski :
No photo ~Tomasz Okurowski Użytkownik anonimowy
Korwinista PC - cenna uwaga. Niemniej w przypadku rozwiązań takich jak Android Auto czy CarPlay znamienne jest to, że są to rozwiązania zamknięte - Apple i Google niechętnie wpuszczają deweloperów i ograniczają się tylko do własnej platformy. MirrorLink ma zaś otwarty charakter i zostało stworzone tak, by działać na każdej platformie. Stąd w przypadku wspomnianego naśladownictwa kopia jest gorsza od oryginału. A najbardziej irytuje, że przy zabawie w naśladownictwo najbardziej poszkodowani są klienci, którzy często są pozostawiani samym sobie. Nie trudno o wniosek, że coraz częściej konsumenci otrzymują niedopracowane rozwiązania.
6 gru 15 22:40 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
67%
33%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~korwinista PC Użytkownik anonimowy
~korwinista PC :
No photo ~korwinista PC Użytkownik anonimowy
traktując wszystko według własności inteletualnej bylibysmy zacofani. jesli jedna osoba cos wymysli a 7,5 miliarda musi z tego korystac to troche cos tu nie gra. kazdy moze wpasc na podobny pomysl, a jesli zrobi to lepiej to juz strata tego co sie nie starał. to sie nazywa konkurencja! Patrząc na swiat ze względu na własność intelektualną to FORD nigdy by nie zbudował swojego pierwszego samochodu gdyby nie rozebrał RENAULTA na częsci i nie wprowadził ulepszeń i do dziś jezdzilibysmy wszyscy jedna marką samochodów. TAK DZIAŁA WOLNY RYNEK
6 gru 15 11:06 | ocena: 75%
Liczba głosów:4
75%
25%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~krk Użytkownik anonimowy
~krk
No photo ~krk Użytkownik anonimowy
do ~Lolek:
No photo ~Lolek Użytkownik anonimowy
7 gru 15 22:13 użytkownik ~Lolek napisał
Prawdopodobnie nokia ma tzw. "udostępnioną kartę sim", "zdalny tryb sim" a Samsung tego nie ma
Tak Mitsubishi to badziew. U mnie Samsung dziala.
8 gru 15 12:25 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
0%
100%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~543 Użytkownik anonimowy
~543 :
No photo ~543 Użytkownik anonimowy
ale czadowa deska w tym kombajnie...
8 gru 15 07:59 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~inter__import Użytkownik anonimowy
~inter__import :
No photo ~inter__import Użytkownik anonimowy
Polecam coś takiego
27 gru 15 09:34 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
0%
100%
| odpowiedzi: 2
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~arek Użytkownik anonimowy
~arek
No photo ~arek Użytkownik anonimowy
do ~Janek2:
No photo ~Janek2 Użytkownik anonimowy
8 mar 16 22:50 użytkownik ~Janek2 napisał
Fajna opcja. Szkoda tylko, że np. Skoda życzy sobie za odblokowanie dostępu do Smartlink a w konsekwencji do Android Auto całe 900 zł. Trochę drogo.
skandal, mam duże radio w Superbie i nic z tel nie działą
10 kwi 16 07:47
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Krzysztof Użytkownik anonimowy
~Krzysztof
No photo ~Krzysztof Użytkownik anonimowy
do ~krk:
No photo ~krk Użytkownik anonimowy
8 gru 15 12:25 użytkownik ~krk napisał
Tak Mitsubishi to badziew. U mnie Samsung dziala.
Jak to urichomic? Mam telefon ale android auto mryga i gasnie?
6 kwi 16 23:54
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Janek2 Użytkownik anonimowy
~Janek2
No photo ~Janek2 Użytkownik anonimowy
do ~inter__import:
No photo ~inter__import Użytkownik anonimowy
27 gru 15 09:34 użytkownik ~inter__import napisał
Polecam coś takiego
Fajna opcja. Szkoda tylko, że np. Skoda życzy sobie za odblokowanie dostępu do Smartlink a w konsekwencji do Android Auto całe 900 zł. Trochę drogo.
8 mar 16 22:50
Liczba głosów:0
0%
0%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~5J8Avx2Ig Użytkownik anonimowy
~5J8Avx2Ig :
No photo ~5J8Avx2Ig Użytkownik anonimowy
I am trying to decdie on a WR since Nicks keeps letting me down by not playing. I have Travis Benjamin and Alshon Jeffery. Also need some suggestions for RB pick ups. I got Jonathan Stewart to put in but I am still not sure.
19 lut 16 08:57
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~inter__import Użytkownik anonimowy
~inter__import :
No photo ~inter__import Użytkownik anonimowy
O niebo lepszym modelem jest to radio
13 gru 15 12:09
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej