Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Mercedes sięga po stare rozwiązania Nokii

6 lut, 12:25

Nie wszystko co stare musi trafić na śmietnik historii. Mercedes sięgnął po rozwiązanie stosowane przed laty w Nokiach z niemal zapomnianym systemem Symbian i Windows Phone.

Udostępnij
0
Skomentuj
Mercedes Klasy A - premiera Mercedes Klasy A - premiera Foto: Daimler / Daimler
Funkcja rozszerzonej rzeczywistości w nawigacji Mercedesa Klasy A Funkcja rozszerzonej rzeczywistości w nawigacji Mercedesa Klasy A Foto: Tomasz Okurowski / Auto Świat Connected Car
  • Ekran nawigacji z funkcją rozszerzonej rzeczywistości: oto opcja jaka pojawi się w nowym Mercedesie Klasy A
  • Za rozwiązania nawigacyjne w Mercedesie Klasy A odpowiada Here, czyli współtwórca zapomnianej już nawigacji Nokia Maps.
  • W Mercedesie pojawi się po raz pierwszy nawigacji wykorzystująca obraz z przedniej kamery samochodu.

Czym się można chwalić w przypadku nowego modelu samochodu? W przypadku Mercedesa oznacza to przede wszystkim różne technologie łączności i systemy multimedialne. Znamienne, że silniki, zawieszenie czy inne rozwiązania mechaniczne zepchnięto na drugi plan.

Jednym z powodów do dumy jest system nawigacji opracowany wspólnie z Here. Obecność Here nie powinna nikogo dziwić. W końcu Mercedes jest jednym z udziałowców firmy, która jest spadkobiercą dawnych spółek o wymownych nazwach Navtech i Navteq.

Tak wygląda funkcja Nokia City Lens, czyli późniejsze Here Explore Tak wygląda funkcja Nokia City Lens, czyli późniejsze Here Explore Foto: Tomasz Okurowski / Auto Świat Connected Car

Nową nawigację wyposażono w opcjonalną funkcję o tajemniczej nazwie „rozszerzona rzeczywistość”. To nic innego jak rozwinięcie dawnej technologii Nokia City Lens (Live View), którą z czasem przemianowano na Here Explore. Innymi słowy to połączenie obrazu z kamery video z danymi pochodzącymi z nawigacji.

W trakcie jazdy będzie można wyświetlić na ekranie obraz z przedniej kamery. Na wyświetlaczu pojawią się jednocześnie informacje nawigacyjne takie jak strzałki czy numeracja budynków. Dzięki temu łatwiej będzie znaleźć właściwe miejsce oraz np. niewielką lokalną uliczkę poprowadzoną pomiędzy zabudowaniami.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 7/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsze jazdy BMW X2 i zmodernizowaną Hondą Jazz; prezentacja Skody Fabii po liftingu; raport: VW po Dieselgate; porównanie: kompakty kontra crossovery; testy Volvo V90 i Porsche Cayenne; raport: jak kradną auta; ustawianie geometrii zawieszenia; co to jest eCall; używany Opel Zafira; Top 10: używane kombi klasy średniej; Nissan Leaf nowej generacji.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~Gigi Użytkownik anonimowy
~Gigi :
No photo ~Gigi Użytkownik anonimowy
Wszystko super, ale dlaczego Mercedes za pomocą różnych gadżetów próbuje odwrócić uwagę od zmiany w tylnym zawieszeniu? Dla niezorientowanych, w poprzednim modelu było tam zawieszenie wielowahaczowe a obecnie jest zwykła belka. Tylko najmocniejszy model będzie miał bardziej skomplikowane rozwiązanie. Więc skoro Mercedes oszczędza na zawieszeniu i bezpieczeństwie, to rozumiem że nowy model będzie tańszy od starego? Bo jak nie, to wygląda mi to na próbę oszukania klientów. Po co mi tablet jak auto wypadnie z drogi na szybkim łuku?
7 lut 01:25 | ocena: 83%
Liczba głosów:6
83%
17%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Ted Użytkownik anonimowy
~Ted :
No photo ~Ted Użytkownik anonimowy
Oj wiele komentarzy ostatnio się tutaj nie przebija akonto niemieckiej myśli konstrukcyjnej i testowej. Pan administrator ma sporo roboty...
6 lut 16:13 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
67%
33%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~qwertz Użytkownik anonimowy
~qwertz
No photo ~qwertz Użytkownik anonimowy
do ~Gigi:
No photo ~Gigi Użytkownik anonimowy
7 lut 01:25 użytkownik ~Gigi napisał
Wszystko super, ale dlaczego Mercedes za pomocą różnych gadżetów próbuje odwrócić uwagę od zmiany w tylnym zawieszeniu? Dla niezorientowanych, w poprzednim modelu było tam zawieszenie wielowahaczowe a obecnie jest zwykła belka. Tylko najmocniejszy model b
Juz wypadlo pewnie z 10 razy, ludzie wezcie si eogarnijcie. W dzisiejszych czasach nikt nie wypusci modelu, ktory nie spelnia podstawowych norm bezpiecznstwa.
12 lut 12:46 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej