Wystarczy uchwyt z przyssawką do szyby, złącze do gniazda zapalniczki i... gotowe. Mimo różnorodności marek większość urządzeń była do siebie łudząco podobna. Trudno się dziwić, gdyż producenci korzystają z bliźniaczych rozwiązań bazujących na systemie operacyjnym Windows i mapach pochodzących od dwóch kluczowych firm: Navteq i Tele Atlas. Coraz większa oferta oznacza także niższe, atrakcyjniejsze ceny. We Francji czy w Niemczech kolorowa nawigacja nieznanej marki z mapą jednego państwa to wydatek zaledwie 120 euro (ok. 480 zł). Trudno zatem się dziwić, iż sprzęt sprzedaje się coraz lepiej. Pod koniec zeszłego roku sprzedano w Europie prawie 8 milionów zestawów GPS, czyli kilka razy więcej niż dwa lata temu. Moda na GPS nie omija także Polski. Rywalizacja pomiędzy producentami map i programów nawigacyjnych zmienia się w wyścig o jak najbardziej szczegółowy plan naszego kraju i najbardziej atrakcyjne warunki aktualizacji. Skorzystają na tym przede wszystkim klienci. Łatwa współpraca z innymi urządzeniamiW tym sezonie możemy liczyć na lepsze wyposażenie. Coraz modniejszy staje się wbudowany moduł Bluetooth. Dzięki niemu nawigacja lub radio samochodowe mogą służyć jako zestaw głośnomówiący z telefonem GSM. Nie mija zainteresowanie złączem USB. USB znane użytkownikom komputerów umożliwia wygodne podłączanie do radioodtwarzaczy przenośnych odtwarzaczy MP3 czy pamięci typu pendrive. Wystarczy zatem pamięć o dużej pojemności (np. 1 GB), by zrezygnować z nagrywania płyt CD-R z muzyką MP3, gdyż podręczna pamięć może pomieścić tyle ile kilka zwykłych płyt CD. Do łask powraca także zapomniane złącze AUX. Złącze przyda się do podłączenia starego odtwarzacza kaset, płyt CD, MD a także nowego MP3, korzystając z kabla minijack. Im więcej sprzętu, tym lepiejCo roku na targach instalatorzy sprzętu rywalizują między sobą. Im bardziej innowacyjna instalacja sprzętu multimedialnego w samochodzie, tym większe zainteresowanie publiczności i prasy. Coraz trudniej jednak zaskoczyć widzów, gdyż fachowcy osiągnęli już bardzo wysoki poziom. Tradycją stało się gruntowne przebudowywanie kabin aut, by zyskać jak najwięcej powierzchni na instalację urządzeń. W tym roku obowiązywał trend: im więcej, tym lepiej. Nikt zatem nie poskąpił sprzętu jak i doskonałego wykończenia. Wśród materiałów używanych do wykończenia wnętrz samochodów stosuje się drogie gatunki skór i wyszukane mieszanki lakierów. Od nawigacji po radio DVD: nowości 2007W tym sezonie nie zabraknie nowości dla fanów systemów multimedialnych. Firmy stawiają na większe ekrany LCD o wyższej rozdzielczości. Odtwarzacze DVD dostosowano do formatu DivX, popularnego wśród użytkowników komputerów. Nawigacja GPS staje się mniejsza i działa szybciej. Chiny w natarciuWystawa CAR + SOUND w Sinsheim w Niemczech to impreza, która gości wystawców z całego świata już od 14 lat. W tym roku pojawiło się 208 firm z 20 krajów. Wśród producentów tradycyjnie najwięcej jest firm z Europy i Japonii. Nie brakuje także renomowanych marek z Izraela i Stanów Zjednoczonych. W tym roku liczną reprezentacją mogły się poszczycić Chiny. Przedstawiciele poszczególnych zakładów z Chin zaprezentowali próbki swoich możliwości. Trzeba przyznać, że oferta była imponująca, a możliwości techniczne mogli podziwiać przedstawiciele nawet najbardziej renomowanych marek z całego świata. W Sinsheim nie zabrakło również wystawców z Polski specjalizujących się w produkcji akcesoriów połączeniowych do instalacji elektrycznej samochodu. Wystawa w Sinsheim to także miejsce zawodów z cyklu Mistrzostw Niemiec na najlepiej nagłośniony samochód. Prócz wystawców dopisała także publiczność. Podczas tegorocznej edycji CAR + SOUND wystawę obejrzało ponad 30 tys. widzów. Następna wystawa CAR + SOUND odbędzie się w dniach 10-13 kwietnia 2008 r.
GPS na topie
Nikt już nie ma wątpliwości, że w tym roku nawigacja GPS będzie wielkim hitem. Niemal wszystkie liczące się firmy car audio z całego świata zaprezentowały w Sinsheim w Niemczech własne systemy nawigacyjne, które łatwo zainstalować w samochodzie.